ریشه موفقیت‌های ایران اسلامی در عمل به فرامین امام و رهبری است
کد خبر: 3761728
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱
سردار نقدی:

ریشه موفقیت‌های ایران اسلامی در عمل به فرامین امام و رهبری است

گروه سیاسی - معاون فرهنگی‌ اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ریشه موفقیت‌های ایران اسلامی در عمل به فرامین امام راحل و رهبری نهفته است. در طول ۴۰ سال یک سطر از مواضع امام کنار گذاشته نشد و خارج نشدیم. هیچ تغییر خط‌‌مشی را شاهد نبودیم.

ریشه موفقیت‌های ایران اسلامی، در عمل به فرامین امام و رهبری است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی‌اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شامگاه روز گذشته، ۱۴ آبان در نشست بصیرتی از سری برنامه‌های نهضت روشنگری در جمع طلاب حوزه علمیه امام مهدی(عج) اراک گفت: در ۴۰ سالگی انقلاب باید به منشأ تحولات عظیمی که رخ داده است، توجه کرد. سال‌های قبل از انقلاب آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در کشور تصمیم‌گیرنده بودند و نه تنها مردم حتی شاه هم حق رأی نداشت.
وی تصریح کرد: سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اظهارنظر و اعتراض و انتقاد، معنای آماده شدن برای شکنجه و مرگ داشت. ‌کشوری که پر از خفقان و اختناق بود زندان‌هایش مملو از انسان‌های فرهیخته بود. بی‌سوادی در کشور بیداد می‌کرد و پزشکان از فقیرترین کشورها برای طبابت به ایران می‌آمدند، این در حالی بود که ۶ میلیون بشکه نفت از ایران خارج می‌شد.
سردار نقدی اضافه کرد: سال‌های قبل از پیروزی انقلاب تنها150 هزار دانشجو و فارغ‌التحصیل داشتیم. امروز به برکت پیروزی انقلاب ۹۹،۵ درصد مردم از برق سراسری برخوردارند. ۹۸ درصد مناطق مسکونی تحت پوشش مخابرات هستند، ۹۱ درصد روستاها به جاده آسفالته متصل شدند. بیش از ۴ میلیون دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی وجود دارد. در فناوری‌ و تکنولوژی‌هایی همچون هوا و فضا، هسته‌ای، بیوتکنولوژی، نانو‌تکنولوژی و سلول‌های بنیادی جزو ۸ کشور برتر دنیا هستیم.
وی با اشاره به اینکه سازمان‌های بین‌المللی ایران را دارای رتبه ۱۸ جهان می‌دانند، اضافه کرد: قدرت اول منطقه در حوزه دفاع به ایران تعلق دارد. دانشمندان اندیشکده‌های آمریکایی معترفند ایران در قدرت نظامی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی رتبه ۷ یا ۸ را داراست. بسیار عجیب است کشوری که نمی‌توانست از خود دفاع کند امروز جزو رتبه‌های مورد توجه است.
این مقام مسئول ادامه داد: با پیروزی انقلاب، دشمنان حزب‌های تروریستی را برای ترور شخصیت‌های نظام فعال کردند و نیروهای انقلابی و مؤمن را به شهادت رساندند پس از آن نیز جنگ را بر ما تحمیل کردند. کودتا و جنگ‌های قومیتی از دیگر توطئه‌های دشمنان بود. آنان طی ۴۰ سال هر روز با فتنه‌ای جدید ملت را تحت فشار قرار دادند تا به اهداف خود برسند.
وی تأکید کرد: رساندن انقلاب به ۴۰ سالگی کار کمی نیست. اگر با دقت به انقلاب‌های اطراف نگاه کنید متوجه می‌شوید قوام و دوام زیادی همچون انقلاب مصر نداشتند اما انقلاب ایران با حفظ اصول اولیه به چهل سالگی رسید. ریشه موفقیت‌های ایران اسلامی در عمل به فرامین امام راحل و رهبری نهفته است. در طول ۴۰ سال یک سطر از مواضع امام کنار گذاشته نشد و خارج نشدیم. هیچ تغییر خط‌‌مشی را شاهد نبودیم. انقلاب ما بدون هیچ تکیه‌گاهی به اینجا رسیده است.
سردار نقدی بیان کرد: اگر اصول را درست حفظ کنیم هیچ خوفی و هراسی از دشمن نخواهیم داشت.‌ انقلاب به خاطر پیوند عمیق و ناگسستنی با خدای متعال موفق شد و موفق باقی ماند. خداوند در قرآن می‌فرماید؛ «فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ يُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى‌». اشاره به این آیه حاکی از آن است که ایمان به خدا بدون مبارزه با طاغوت حاصل نمی‌شود.
وی به سخن سردار جعفری که گفت اگر لانه جاسوسی مانده بود انقلاب ما به چهل سالگی نمی‌رسید، تصریح کرد: باور به حقایق دینی ما را بدین‌جا رسانده است. تنزل باعث قطع عروة‌الوثقی می‌شود. جبهه حق و باطل با هم جمع نمی‌شوند. شرط عروة‌الوثقی و قبولی نفی حاکمیت غیر از خداست.
نقدی با اشاره به اینکه قدرت ایران در تمام ملت‌ها وجود دارد، اضافه کرد: خداوند وعده داده است اگر اراده کرده و در برابر ظلم ایستادگی کنند پیروز می‌شوند. اما ملت‌ها به دلیل پیشه کردن ضعف و ترس نمی‌توانند با طاغوت مبارزه کنند. ‌قدرت از آن خداست و تجلی قدرت روی زمین ملت‌ها هستند. پیروزی در برابر داعش و ... از دیگر آثار قدرت الهی است. همه تلاش کرده و با جبهه کفر داعش جنگیدند تا پیروز شدند.
وی تأکید کرد: دشمن‌شناسی خوب است اما کافی نیست، دشمن‌ستیزی محصول دشمن‌شناسی است. نتیجه بصیرت باید دشمن‌ستیزی و مبارزه با طاغوت باشد. اگر می‌خواهید مسیر انقلاب با همین عظمت پیش رود باید همین مسیر را ادامه دهیم. مردم‌سالاری دینی از نتایج انقلاب اسلامی است.
انتهای پیام

captcha