فتح قله‌های عزت با فرهنگ ایثار و شهادت
کد خبر: 3761750
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳

فتح قله‌های عزت با فرهنگ ایثار و شهادت

کانون خبرنگاران نبأ ــ استاد حوزه و دانشگاه گفت: تقدیم 36 هزار شهید دانش‌آموز گویای این حقیقت است که رزمندگان در اقشار مختلف با فرهنگ ایثار و شهادت حماسه‌ها خلق کردند و پشت دشمن را شکستند؛ با فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان قله‌های عزت را فتح کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی اولین یادواره شهید حججی و ششمین یادواره شهدای دانشجو و پانزدهمین یادواره 60 شهید دانش‌آموز شهرستان کوهبنان با حضور امام جمعه، فرماندار، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج و فرمانده انتظامی شهرستان، اعضای شورای اداری و تأمین، فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از روحانیون، بسیجیان، دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده‌های معزز شهیدان، جانبازان و ایثارگران، 14 آبان‌ماه در  دبیرستان شهید باهنر این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی حسینی‌مقدم از روحانیون شهر قم، گفت: انقلاب اسلامی کاخ استکبار جهانی را لرزاند و زلزله‌ای عجیب در جهان ایجاد کرد و دشمنان را به حاشیه راند.

وی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان در صدد مبارزه بر آمدند که در مانور صحرای طبس شکست خوردند و در دوران دفاع مقدس تلاش کردند با کمک دنیا جلوی صدور و پیشرفت انقلاب را بگیرند اما انقلاب نگرش‌ها را عوض کرد.

این مبلغ دینی ادامه داد: تقدیم 36 هزار شهید دانش‌آموز گویای این حقیقت است که رزمندگان در اقشار مختلف با فرهنگ ایثار و شهادت حماسه‌ها خلق کردند و پشت دشمن را شکستند.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: بعد از گذشت 40 سال از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی عده‌ای با زلزله‌ای که انقلاب اسلامی در مستکبرین ایجاد کرده، بیگانه هستند و ایثار را نوعی خشونت می‌دانند؛ البته گروهی در برابر آنان معتقدند با فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان قله‌های عزت را طی کرد.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت، دشمنان را زمین‌گیر کرده است؛ لذا سردار قاسم سلیمانی در عرصه مبارزه و دفاع، دشمنان و مستکبران را به خاک مذلت و خواری نشاند.

حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم گفت: از امتیازات فرهنگ ایثار و شهادت بیداری، جهاد و بلند‌پروازی است، اگر بیدار نباشیم دشمنان از طریق فضاهای مجازی بلاها به سر ما می‌آورند به حدی که برخی جوانان را وادار به خودکشی می‌کنند.

وی تأکید کرد: شهید حججی‌ها در زیر تیز دشمنان فقط توکل‌شان به خدا بود و برای رسیدن به وصال رقابت کردند، لذا کسانی که با فرهنگ شهادت فاصله دارند، خواب هستند.

حسینی‌مقدم بیان کرد: شهیدان از دنیا و زرق و برق‌های آن گذشتند و دور گناه خط کشیدند و از نفس اماره پیروی نکردند و برای رسیدن به خدا تلاش کردند، لذا سعادتمند دو سرا شدند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری همان جهاد اعلی است که همگان باید در این عرصه تلاش کنند چون پیروزی از آن جبهه حق است.

وی یادآور شد: در فرهنگ ایثار و شهادت باید بلندپروازی کرد چون طمع به دنیا و مطامع پوچ و توخالی دنیا ارزشی ندارد و فقط توسل و توکل است که سعادت انسان را رقم می‌زند.

نامجو کوهبنانی
انتهای پیام

captcha