آموزش مهارت‌های زندگی؛ بهترین راه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر
کد خبر: 3761765
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

آموزش مهارت‌های زندگی؛ بهترین راه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر

گروه اجتماعی ـ فرماندار شهرستان ماکو تصریح کرد: بهترین راه برای مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آن، آموزش مهارت‌های زندگی و شناخت صحیح از مقوله اعتیاد و مواد مخدر است.

آموزش مهارت‌های زندگی؛ بهترین راه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، شاهین علیزاده، فرماندار ماکو صبح امروز، ۱۵ آبان‌ماه در دوره آموزشی پیشگیری از مواد خانمان‌سوز، با هدف توانمندسازی و افزایش دانش عموم در خصوص مواد مخدر و در گروه خانواده‌های مددجویان زندان ماکو، بااشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌های زندانیان، تنها به دلیل عدم آشنایی با عوارض مواد مخدر و همچین قوانین مربوط به آن ممکن است خود در دام سودگران مرگ بیفتند، اظهار کرد: مسلما با افزایش آگاهی می‌توان از این مساله پیشگیری کرد.
فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ماکو، با نام بردن از معضل اعتیاد به عنوان یکی از اصلی‌ترین آسیب‌های اجتماعی که مسائل و مشکلات عدیده زیادی را در پی خود برای خانواده‌های درگیر با آن و اجتماع به‌بار می‌آورد، خاطرنشان کرد: بهترین راه برای مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آن، آموزش مهارتهای زندگی و شناخت صحیح از مقوله اعتیاد و مواد مخدر است، زیرا کسی که علم به تهدیدات این مواد خانمان‌سوز داشته باشد، خود را در منجلاب آن گرفتار نخواهد کرد.
وی بابیان اینکه پذیرش مسئولیت و آگاهی در زندگی، اولین گام در تغییر بسیاری از رفتارها و افکار مخرب است، افزود : آگاهی‌بخشی درست و اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف از مخاطرات در پیش‌روی خانواده‌ها، می‌تواند تا حدود بسیار زیادی مانع بروز آسیب‌های اجتماعی و از هم‌پاشیدگی بنیان خانواده‌ها شود.

اعتیاد در جاهلیت مدرن، به بلای خانمان‌سوز تبدیل شده‌است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو، در این دوره آموزشی گفت: اعتیاد، امروزه در جاهلیت مدرن، به بلای خانمان‌سوز تبدیل شده‌است و اگر پیشگیری نشود، بسیاری از افراد جامعه در معرض خطر قرار گرفته و آلوده می‌شوند.
وی افزود: پیشگیری و درمان افراد گرفتار در موضوع مواد مخدر، از ضروریات جامعه امروزی است و اگر چاره مناسبی اندیشیده نشود، به فاجعه انسانی تبدیل خواهد شد.
امام جمعه ماکو تاکید کرد: مردم باید هوشیار باشند و در افزایش آگاهی خود و همنوعان خود و مبارزه با عاملین این مواد افیونی تلاش کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی ادامه داد: باید جلسات بیشتری با هدف آشنايی با اثرات مخرب مواد مخدر بر زندگی افراد و تاثيرات آن بر خانواده و جامعه و با هدف مصون‌سازی آحاد سالم جامعه برای خانواده‌ها برگزار شود.

دادگستری به‌عنوان سنگر اصلاح و تربيت در پیشگیری از اعتیاد است

تقی یعقوبی، رئیس دادگستری ماکو، نیز در این دوره بابیان اینکه مصرف مواد مخدر در جامعه، متاسفانه روز به‌روز شایع می‌شود، گفت: نقطه آغاز درصد بالایی از معتادان به مواد مخدر، مصرف سیگار بوده و باگسترش روزافزون مواد مخدر صنعتی، خانمان‌سوزی واژه مناسبی برای آن است.
وی مشکلات اقتصادی، خانوادگی و دوستان ناباب را از جمله عوامل گرایش جوانان به مواد مخدر عنوان و اظهار کرد: والدین، می‌توانند با رصد فرزندان در داخل و خارج از خانه، تحمل، گذشت و درک متقابل یکدیگر، خانواده خود را از آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر مصون نگه‌دارند.
رئیس دادگستری ماکو تاکید کرد: سيستمی كه ما در آن مشغول به كار هستيم، در معرض خطرات و تهديدات زيادی است و بايد به عنوان سنگربانان اصلاح و تربيت، آگاه و هوشيار باشيم و ضمن حفظ حقوق شهروندی، با افزايش تدابير پيشگيرانه سدی محكم در برابر ورود مواد مخدر به جامعه و خانواده‌ها باشيم.
شایان ذکر است؛ در ادامه، مطالب آموزشی توسط اساتید دانشگاهی و مشاورین حوزه آسیب‌های اجتماعی به خانواده‌های مددجویان زندانی ماکو ارائه شد.
انتهای پیام

captcha