حوزه آب نیازمند مطالعات دقیق علمی است
کد خبر: 3761774
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

حوزه آب نیازمند مطالعات دقیق علمی است

گروه اجتماعی - استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: موضوع آب، یک موضوع حیاتی است و برای رفع مشکلات در این حوزه، نیازمند مطالعات دقیق علمی هستیم تا بتوان از سویی بحران کم‌آبی را رفع کرد و از سوی دیگر از ذخایر ارزشمند آبی استفاده بهینه کرد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، دانیال محبی‌، استاندار، امروز در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان، گفت: خشکسالی‌های پی در پی، مردم استان به‌خصوص در مناطق روستایی را با مشکلات جدی مواجه کرده که برای غلبه بر این مشکلات و کاهش آثار تخریبی خشکسالی باید برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد.
وی افزود: موضوع آب، یک موضوع حیاتی است و برای رفع مشکلات در این حوزه، نیازمند مطالعات دقیق علمی هستیم تا بتوان از سویی بحران کم آبی را رفع کرد و از سوی دیگر از ذخایر ارزشمند آبی استفاده بهینه کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: مسدود شدن چاه‌های غیر مجاز، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص اصلاح الگوی مصرف آب از جمله راهکارهای استفاده بهینه از منابع موجود است.
وی در خصوص طرح انتقال آب از دریای عمان به‌منظور احیای تالاب هامون، اظهار کرد: این طرح بسیار خوب و اثرگذار است، اما با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور، این برنامه در ردیف برنامه‌های طولانی‌مدت ملی قرار خواهد گرفت، در حالی که شرایط فعلی تالاب هامون و منطقه سیستان نیازمند یک برنامه راهبردی فوری است.
مجتبی پیری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این نشست بیان کرد: شرایط آبی حاکم بر استان به گونه‌ای است که دیگر کشت محصولاتی مانند برنج دیگر توجیه ندارد و در حال حاضر هیچ گونه کشت برنجی در استان صورت نمی‌گیرد.
وی ادامه داد: در راستای استفاده بهینه از منابع آبی تاکنون 30 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به سیستم‌‎های نوین آبیاری مجهز شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: همچنین برنامه مطالعاتی برای 30 هزار هکتار دیگر در دستور کار قرار دارد تا سال آینده شاهد افزایش سطح به 60 هزار هکتار در این بخش باشیم.

انتهای پیام

captcha