وجود ۷ هزار رقبه در لرستان/ ۴ هزار رقبه منفعتی است
کد خبر: 3761803
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶

وجود ۷ هزار رقبه در لرستان/ ۴ هزار رقبه منفعتی است

گروه اقتصادی ـ معاون اوقاف لرستان با اشاره به وجود هفت هزار و ۲۳۵ رقبه در لرستان، گفت: از این تعداد چهار هزار و ۱۰۵ رقبه منفعتی و در حوزه سرمایه‌گذاری دو پروژه که عملیات اجرایی آن‌ها از سال گذشته در شهرستان بروجرد آغازشده بود آماده افتتاح است.

وجود 7 هزار رقبه در لرستان/4 هزار رقبه منفعتی است

مسلم رضایی‌پور، معاون بهره‌برداری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‎وگو با ایکنا از لرستان، در رابطه با وضعیت بازسازی و تعمیر بقاع متبرکه استان لرستان، گفت: در بخش عمرانی امسال 48 پروژه در 32 بقعه متبرکه انجام‌ شده که در سه بخش کار عمرانی صورت گرفته به‌طوری‌که تاکنون پنج هزار مترمربع در بقاع استان احداث داشته‌ایم.
وی افزود: همچنین پنج هزار مترمربع در بحث فعالیت تکمیل پروژه و در راستای مرمت و مقاوم‌سازی بقاع متبرکه در استان دو هزار و 500 مترمربع کار عمرانی انجام‌ شده است.
رضایی‎پور با اشاره به وجود هفت هزار و 235 رقبه در لرستان، ادامه داد: از این تعداد چهار هزار و 105 رقبه منفعتی و در حوزه سرمایه‌گذاری دو پروژه که عملیات اجرایی آن‌ها از سال گذشته در شهرستان بروجرد آغازشده بود آماده افتتاح است.
وی افزود: این فعالیت‌ها در راستای احیای نیت واقفان انجام‌ شده و این پروژه‌ها آماده بهره‌برداری است؛ امسال دو پروژه برای کلنگ‌زنی آماده‌ شده که می‌توان به موقوفه جهان‌آباد در منطقه گلدشت خرم‌آباد به‌عنوان پروژه مسکونی و رقبه مسجد جامع الشتر اشاره کرد و همچنین دو پروژه دیگر نیز در دست بررسی است.
معاون بهره‌برداری اقتصادی اداه‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان عنوان کرد: بحث اجرای پروژه جی‌آی‌اس، جمع‌آوری اطلاعات توصیفی و مکانی رقبات موقوفات استارت زده ‌شده و جمع‌آوری اطلاعات چهار هزار و 105 رقبه در فاز نخست شروع‌شده است.
رضایی‌پور با بیان این‌که در بخش موقوفات تعمیر و نگهداری 500 مترمربع کار انجام‌ شده است، تصریح کرد: امسال 12 هزار و 500 مترمربع فعالیت عمرانی در بقاع متبرکه استان انجام ‌شده است و کمتر بقعه‌ای را در استان داریم که کار عمرانی انجام ‌نشده باشد.

captcha