سیستان وبلوچستان؛ دومین استان کشور در فهرست جهانی یونسکو
کد خبر: 3761812
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

سیستان وبلوچستان؛ دومین استان کشور در فهرست جهانی یونسکو

گروه فرهنگی - مدیرکل میراث فرهنگی سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه در سطح کشور، استان اصفهان بیشترین اثر ثبت شده را در فهرست جهانی یونسکو دارد، افزود: استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن مجموعاً هفت اثر در فهرست جهانی یونسکو، در رتبه دوم قرار دارد.

سیستان وبلوچستان؛ دومین استان کشور در فهرست جهانی یونسکو

علیرضا جلال‌زایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: در سال جاری، سه اثر صنایع دستی استان توانستند نشان مهر اصالت یونسکو را دریافت کنند که باعث شد رتبه سیستان و بلوچستان در فهرست جهانی یونسکو ارتقاء پیدا کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: این سه اثر شامل خامه دوزی - مریم قادری، سوزن دوزی - فرنگیس جمال‌زهی و سوزن دوزی - گل بی‌بی جمال‌زهی می‌شود.
وی بیان کرد: آخرین باری که این اتفاق برای سیستان وبلوچستان رقم خورد در سال 90 بود؛ اما پس از آن تا به امروز اثری از استان در یونسکو ثبت نشده بود تا اینکه امسال با پیگیری‌های صورت گرفته، این اتفاق خوشایند رخ داد.
جلال‌زایی با بیان اینکه در سطح کشور، استان اصفهان بیشترین اثر ثبت شده را در فهرست جهانی یونسکو دارد، افزود: استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن مجموعاً هفت اثر در فهرست جهانی یونسکو، در رتبه دوم قرار دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: استان ما صنایع دستی بی‌نظیری دارد، از جمله فرش سیستان، سفال کلپورگان، سوزن دوزی و خامه دوزی که هر یک با ظرافت و ترکیب رنگ زیبایی که دارند از شهرت کشوری و حتی جهانی برخوردار هستند.

انتهای پیام

captcha