ثبت عشق زائران امام رضا(ع) در قاب دوربین
کد خبر: 3761823
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

ثبت عشق زائران امام رضا(ع) در قاب دوربین

گروه فرهنگی - من تا به حال تجربه سفرهای مذهبی نداشتم و این پروژه بسیار روی من اثرگذار بود. در این پروژه توانستم با افرادی که مملو از عشق و خلوص الهی هستند برای مدتی زندگی کنم. همراه شدن با این افراد برایم با درس‌های فراوانی همراه بود.

ثبت عشق زائران امام رضا(ع) از قاب دوربیناشکان پردل در حاشیه گشایش نمایشگاه گروهی عکس «رد پایی که دریا شد» در نگارخانه رضوان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: این پروژه عکاسی با درخواست حوزه هنری خراسان برپا شد. این پروژه با محوریت عکس‌های پرتره از زائران پیاده امام رضا(ع) و بیان روایتی از زندگی آنان تهیه شد؛ به طور مثال اینکه یک نفر به چه دلیل تصمیم به حضور در این راهپیمایی مذهبی گرفته‌، مساله ای است که سعی می شود در این تصاویر منعکس گردد.
وی اضافه کرد: من و 5 عکاس دیگر این پروژه را در هفته پایانی ماه صفر سال گذشته آغاز کردیم و بعد از آن در یک پروسه 9 تا  10 ماهه عکس‌ها انتخاب و پیاده‌سازی شد و روایت اشخاص نیز تنظیم گردید. در نهایت ما نمایشگاه عکسی را که خروجی پروژه مذکور بود، در روزهای منتهی به شهادت حضرت رضا(ع) بر پا کردیم.
این عکاس تصریح کرد: من تا به حال تجربه سفرهای مذهبی نداشتم و این پروژه بسیار روی من اثرگذار بوده است. در این پروژه توانستم با افرادی که مملو از عشق و خلوص الهی هستند، برای مدتی زندگی کنم.  همراه شدن با این افراد برای من با درس‌های فراوانی همراه بود.
پردل تصریح کرد: امسال اما به دنبال تجربه پیاده‌روی اربعین بودم و خواستم تفاوت افرادی که به صورت پیاده به زیارت امام رضا(ع) می‌آیند با زائران پیاده اربعین سیدالشهدا(ع) را تصویرگری کنم. در مسیر پیاده‌روی اربعین نیز عکاسی کردم و دامنه افرادی که از قوم‌ها و ملیت‌های مختلفی به این راهپیمایی عظیم می آمدند را مشاهده کردم.
وی ادامه داد: این اتفاقات باعث شد که پنجره جدیدی از معنویت به روی من باز شود. در حقیقت این پروژه نوعی خودساختگی برای من به همراه داشت.
این عکاس در خصوص روایت های زائران امام رضا(ع) در این پروژه اظهار کرد: هر کدام از این داستان‌هایی که روایت شده، ویژگی خاصی دارد که قابل تفکیک نیست. هر کسی که از وی تصویری گرفته شد، یک مشکلی داشت که برای حاجت‌روا شدن به صورت پیاده راهی مشهد شده بود.
پردل خاطرنشان کرد: نزدیک به 200 عکس و پرتره از این زائران در قالب یک کتاب چاپ شده و اکنون 60 اثر و از هر عکاس 10 اثر در نمایشگاه به نمایش درآمده است. از برخی از افرادی که سال پیش از آنان عکاسی شده، در خواست کردیم امسال در نمایشگاه حضور پیدا کنند. برای ما بسیار دلپذیر است که واکنش آن‌ها را از دیدن عکس‌های خودشان ببینیم.
وی افزود: استقبال از نمایشگاه از انتظار خودمان بیشتر بوده است. بیشتر هدفمان آن است که زائران از این نمایشگاه بازدید کنند و منتظر دیدن آن‌ها و بازدید مخاطبان از نمایشگاه هستیم.

انتهای پیام

captcha