اعزام ۷۷ هیئت مذهبی شهرستان مانه وسملقان به مشهد مقدس
کد خبر: 3761860
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

اعزام ۷۷ هیئت مذهبی شهرستان مانه وسملقان به مشهد مقدس

گروه فرهنگی- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان، از اعزام ۷۷ هیئت مذهبی شهرستان در ایام رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) به مشهد مقدس خبر داد.

اعزام 77 هیئت مذهبی شهرستان مانه وسملقان به مشهد مقدس

حجت الاسلام مجید بداریه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه وسملقان در گفت وگو با ایکنا از خراسان شمالی اظهارکرد: 66 هیئت مذهبی سواره و 11 هیئت پیاده این شهرستان برای برگزاری مراسم ۲۸ صفر و شهادت امام رضا (ع) به مشهد مقدس اعزام شده‌اند.
وی با بیان اینکه همه ساله همزمان با فرا رسیدن دهه آخر ماه صفرعلاقه مندان به خاندان اهل بیت (ع) در قالب هیئات مذهبی از شهرستان به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) اعزام می‌شوند، افزود: مراسم عزاداری در این ایام در قالب دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی درجوارحرم مطهرحضرت علی بن موسی الرضا«ع»برپا می‌شود.
بداریه با اشاره به فعالیت 105 هیئت مذهبی فعال در شهرستان مانه و سملقان، ادامه داد: هیئت‌های مذهبی این شهرستان از هفته‌های گذشته به سمت مشهد مقدس حرکت کرده اند و با برنامه ریزی‌های انجام شده در سالروز شهادت امام رضا (ع)در قالب دسته های پیاده از نقاط مختلف شهر مشهد به سمت حرم مطهرحضرت علی ابن موسی الرضا(ع) حرکت خواهند کرد و تجمع بزرگی را شکل خواهند داد.
وی خاطرنشان کرد:حرکت دسته های عزاداری ساعت 8 صبح پنج شنبه 17 آبان ماه بوده و مراسم محوری به صورت تجمع هیئت های مذهبی در ورودی حرم مطهر می‌باشد.
انتهای پیام.

captcha