لزوم شناخت همه ابعاد وجودی‌ پیامبر(ص) برای جلوگیری از انحراف
کد خبر: 3761863
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹

لزوم شناخت همه ابعاد وجودی‌ پیامبر(ص) برای جلوگیری از انحراف

گروه معارف ـ ما برای اینکه راه به ناکجاآباد نبریم باید پیامبر(ص) را آنچنان که بوده بشناسیم، پیامبر(ص) به عنوان الگوی استاندارد تربیتی باید با همه ابعاد وجودی‌شان شناخته شوند چراکه ایشان یک شخصیت جامع‌الاطراف هستند یعنی همه ابعاد شخصیت ایشان کامل است.

لزوم شناخت همه ابعاد وجودی‌ پیامبر(ص) برای جلوگیری از انحراف در راه

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی، رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در مراسم سالروز رحلت پیامبراکرم(ص) که امروز، 15 آبان‌ماه در موسسه جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد، با اشاره به نگاه گزینشی به مطالب و افراد گفت: نگاه گزینشی یعنی از عینک خود به قضایا نگریسته شود که تصویری ناتمام به ما می‌دهد.

وی ادامه داد: درباره پیامبر(ص) صفت پیام‌آور مهر و دوستی به کار برده می‌شود که این تبلیغ کلیسایی از پیامبر(ص) است. تعریف کلیسایی این است که اگر کسی به تو سیلی زد آن روی گونه خود را جلو بیاوری و به او بگویی باز هم بزن. البته این دروغ است و هیچوقت حضرت عیسی چنین چیزی نگفته است. نتیجه تعریف کلیسایی این است که روح مبارزه و ایستادگی در جامعه‌ای کشته شود. یک جامعه‌ای که با همه و به هرقیمتی مهربان است؛ این اسلام نیست.

شفیعی با بیان اینکه پیامبر اسلام پیامبر مهربانی هستند اما براساس آنچه که در آیات قرآن کریم گفته شده دارای ویژگی «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» بوده‌اند؛ پیامبر نسبت به یتیم، تهی‌دست، امت اسلامی و بشریت و انسانها مهربان بوده‌اند اما اگر یک جانی تروریست مثل همین خانمی که در میانمار مسلمان‌کشی به راه انداخت اما به او جایزه صلح نوبل دادند و پس گرفتند، اینجا جای عاطفه و دوستی است؟ یا جای آیات سوره توبه است؟ همانجا که می‌فرماید به جنگشان بروید.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به واقعه 13 آبان گفت: زمانی که در 13 آبان 58 دانشجویان سفارت را گرفتند امام راحل پس از آن سخنرانی کرد و گفت: «این سفارتخانه نبود بلکه خانه فساد بود.» بعد از آن کارتر هیئتی را برای مذاکره فرستاد که امام متوجه شد و گفت نه تنها من بلکه هیچ مسئولی در ایران حق ندارد با اینها ملاقات کند.

وی با تاکید براینکه ما برای اینکه راه به ناکجاآباد نبریم باید پیامبر(ص) را آنچنان که بوده بشناسیم، عنوان کرد: پیامبر(ص) دستور دادند مسجد ضرار را تخریب کردند چراکه مسجد براساس آیه قرآن باید دارای ویژگی «لَّمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَىٰ مِنْ أَوَّلِ يَوْمٍ أَحَقُّ أَن تَقُومَ» نه مسجدی که سعودی آن را ساخته باشد.

شفیعی گفت: پیامبر(ص) به عنوان الگوی استاندارد تربیتی باید با همه ابعاد وجودی‌شان شناخته شوند چراکه ایشان یک شخصیت جامع الاطراف هستند یعنی همه ابعاد شخصیت ایشان کامل است.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در پایان دو کتاب درباره شخصیت و سیره نبی مکرم اسلام(ص) با عنوان سنن النبی اثر علامه طباطبایی و تاریخ پیامبر اسلام تالیف مرحوم محمدابراهیم آیتی برای دستیابی به تصویر جامعی از پیامبر(ص) به دانشجویان معرفی کرد.  

انتهای پیام

captcha