طرح گفتمان دینی؛ فرصتی برای ایجاد پاتوق فرهنگی در دانشگاه‌ها
کد خبر: 3761874
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ری مطرح کرد:

طرح گفتمان دینی؛ فرصتی برای ایجاد پاتوق فرهنگی در دانشگاه‌ها

طرح گفتمان دینی؛ فرصتی برای ایجاد پاتوق فرهنگی در دانشگاه‌ها کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی ری گفت: طرح گفتمان دینی فرصتی را برای پاتوق فرهنگی در تعمیق‌بخشیدن به نشست‌های تخصصی علمی دانشگاه‌ها ایجاد می‌کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام علی کنگرلو در جلسه هم‌اندیشی طرح گفتمان دینی تبلیغات اسلامی ری باحضور ادارات و نهادهای مختلف فرهنگی اظهار کرد: یکی از برنامه‌ریزی‌های موفق سازمان تبلیغات اسلامی طرح گفتمان دینی است که بر اساس اهداف سازمانی تلاش داشته تا با بکارگیری افراد دارای تخصص از سال 84 تاکنون مسائل ضروری منطقه را در قالب گفتمان با ویژگی‌های خاص مطرح کند و عملی موثر در راستای رشد و ارتقای شهرستان به انجام رساند.
وی در مورد جزئیات این طرح گفت: یکی‌ از مناسب‌ترین شیوه‌های تبلیغات آموزه‌های دینی و اسلام در بین عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان همین طرح است. چون با ایجاد فرصت می‌تواند سوالات و شبهات فکری مخاطبان را مطرح کند و زمینه را برای رشد و تعالی علمی و دینی شرکت‌کنندگان فراهم کند.
کنگرلو با یادآوری اینکه در فصل تابستان این طرح با پوشش‌دهی 4 هزار نفر و استقرار 60 پایگاه در شهرستان ری، به انجام رسید، افزود: ما از شروع فصل آموزشی این طرح را در کلیه مدارس و دانشگاه‌های فعال در شهرستان به دو دوره تقسیم می‌کنیم و با جلسات مشاوره‌ای برای خانواده‌ها با موضوع عفاف و حجاب در تحکیم خانواده، آموزش‌های شاخصه‌های سبک دینی و زندگی مهدوی همراه آنان می‌شویم و شایان ذکر است که متناسب با مناسبات ملی و مذهبی مانند 13 آبان، پدافند غیر عامل و... برنامه های متعددی را برگزار کردیم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ری اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح گفتمان دینی در دانشگاه‌ها نیز برگزار می‌شود، همین مسئله می تواند به نوعی یک پاتوق فرهنگی ایجاد کند که موجب تعمیق بخشیدن به برنامه های فرهنگی و دینی همچون نشست های تخصصی در راستای ارتقای سطح دانش و بینش علم آموزان شود.
وی با اشاره به دستاوردهای این طرح و استقبال دانش آموزان و اثربخشی این طرح تاکید کرد: دستگاه های فرهنگی و اداری می توانند در اجرای این برنامه مفید با اداره تبلیغات اسلامی شهرری را مساعدت کنند و ما آماده همکاری با ادارات مختلف هستیم و امیدواریم بتوانیم باهمکاری نهادهای اوقاف و امورخیریه، امورمساجد، شهرداری‌ها، ستاد اقامه نماز و... این طرح راگسترش دهیم.

انتهای پیام

 

captcha