فرهنگ رضوی از طریق فضای مجازی در جوانان نهادینه شود
کد خبر: 3761923
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
نماینده ولی فقیه در گیلان:

فرهنگ رضوی از طریق فضای مجازی در جوانان نهادینه شود

گروه اجتماعی - آیت الله فلاحتی، ایام ولادت و شهادت امام رضا(ع) را بهترین فرصت برای معرفی معقولانه و عالمانه امام رضا(ع) دانست و گفت: از طریق فضای مجازی می‌توان فرهنگ رضوی را در جوانان نهادینه کرد.

فرهنگ رضوی از طریق فضای مجازی در جوانان نهادینه شود

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 15 آبان در نشست تبیینی سیره امام رضا(ع) که با حضور خبرنگاران برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت امام رضا(ع) به تمام مسلمانان به ‌ویژه شیعیان آن حضرت، اظهار کرد: یکی از پرسش‌هایی که توسط بعضی‌ها مطرح می‌شود، پاسخ مثبت امام رضا(ع) به درخواست مامون مبنی بر حرکت از مدینه به ایران بود.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) مجبور به مسافرت به ایران بود، زیرا اگر نمی‌آمد ممکن بود برای دوستان، یاران و خانواده ایشان مزاحمت‌های سختی در مدینه ایجاد کنند. امام رضا(ع) از آنجا که امام است باید تمام آنچه مربوط به پیروان ایشان است را پاسداری کند.

امام جمعه رشت، به پرداختن بخشی از معارف اسلام در سفر به ایران توسط امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: امام رضا(ع) در سفر از مدینه به ایران معارف عمیق اسلامی را برای مردم بیان کرد.

آیت‌الله فلاحتی، با اشاره به بیان بخشی عظیم از معارف اسلام توسط امام رضا(ع) در جمع هزاران قلم به ‌دست شهر نیشابور، بیان کرد: امام رضا(ع) حدیث «سلسله‌الذهب» که از احادیث معروف و کلمه توحید محسوب می‌شود را بیان کرد و پس از سوار شدن بر کجاوه و در حال حرکت فرمود «این توحید شرط و شروطی دارد و من از جمله شرط ‌های عمده آن هستم»؛ یعنی اگر انسان خدا را قبول کند، اما ولایت و امامت معصوم(ع) را نپذیرد، معلوم می‌شود در توحید او نیز اشکال وجود دارد.

وی به پاسخ به شبهات بعضی از صاحب ادیان و دانشمندان توسط امام رضا(ع) در مرو اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) در مرو در کنار مامون بسیاری از پرسش‌های آن روز را پاسخ داد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با تاکید بر اینکه امام رضا(ع) مجبور به سفر به ایران شد، خاطرنشان کرد: این اجبار ثمره‌های بسیاری داشت و امام رضا(ع) توانست بخش‌های عظیمی از معارف اسلام را به دنیای آن روز عرضه کند و مردم تشنه را سیراب فرماید.

آیت‌الله فلاحتی، در ادامه ایام ولادت و شهادت امام رضا(ع) را بهترین فرصت برای معرفی معقولانه و عالمانه امام رضا(ع) توسط اصحاب قلم و رسانه به جامعه اسلامی و حتی جوامع غیر اسلامی ذکر کرد و یادآور شد: تاکنون فعالیت‌های بسیاری برای نهادینه کردن فرهنگ رضوی در جامعه انجام شده است.

وی خواستار انجام فعالیت های خلاقانه و موثر و تهیه بروشورهای کوچک توسط مسئولان فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه برای شناساندن رفتار و سبک زندگی امام رضا(ع) به نسل حاضر شد و اظهار کرد: از طریق فضای مجازی می‌توان فرهنگ رضوی را در جوانان نهادینه کرد.

امام جمعه رشت، همچنین به اجتماع بزرگ اربعین حسینی(ع) در سرزمین مقدس کربلا و نجف اشاره کرد و افزود: به اجتماع اربعین افتخار می‌کنیم، زیرا مایه عزت مسلمانان به ‌ویژه جهان تشیع است و معقتدیم آنچه که مایه عزت مسلمانان شود را باید نیکو و پاس بداریم.

آیت‌الله فلاحتی، با بیان اینکه تولد حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) هفته کرامت نامگذاری شده است، تصریح کرد: سالانه در ایام شهادت امام رضا(ع) مردم بسیاری به مشهد می‌روند و نیاز است رسانه‌ها بیشتر به این امر بپردازند.

وی بر ضرورت برگزاری تجمع‌های بزرگ در سالروز شهادت امام رضا(ع) توسط مردم در شهرها تاکید کرد و گفت: امر مذکور در راستای ترویج فرهنگ رضوی است و امیدوارم خدای متعال به تمام ایرانی‌ها و مسلمانان توفیق پیروی از آیین، راه و روش امام رضا(ع) که به غیر از راه و روش پیامبر خدا(ص) نیست، را عنایت فرماید.

انتهای پیام

captcha