دولتمردان آلمان مأمور مقابله با اسلام‌هراسی استخدام کنند
کد خبر: 3761959
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
مسلمانان خواستار شدند؛

دولتمردان آلمان مأمور مقابله با اسلام‌هراسی استخدام کنند

گروه بین‌الملل ــ جمعی از دانشجویان مسلمان آلمان از دولتمردان آلمانی درخواست کردند که مأموری ویژه برای مقابله با اسلام‌هراسی استخدام کنند.

دولتمردان آلمان مأمور مقابله با اسلام‌هراسی استخدام کنندبه گزارش ایکنا؛ بیش از هزار حمله به مسلمانان طی سال گذشته در آلمان ثبت شده است. بر همین اساس، گروهی از دانشجویان مسلمان آلمان از دولتمردان آلمانی خواسته‌اند که مأموری ویژه برای مقابله با اسلام‌هراسی استخدام کنند تا به موضوع آزار و اذیت مسلمانان در این کشور رسیدگی کند.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران درآلمان، ملا چتین، دانشجوی حقوق در آلمان، از درخواست کنندگان است. به گفته وی هدف از این خواسته، آگاه‌سازی سایر شهروندان آلمانی نسبت به آزار و اذیت مسلمانان در این کشور است. این آزار و اذیت‌ها به تازگی تمام جنبه‌های زندگی مسلمانان را تحت تأثیر خود قرار داده است. در حال حاضر، بیش از ۶۶۶ امضا برای این درخواست جمع‌آوری شده است

روزنامه «نویه روهر تسایتونگ» در این زمینه نوشت: در سال گذشته، ۱۰۶۹ حمله به مسلمانان و نهادهای اسلامی در آلمان ثبت شده است. مسئولان وزارت کشور، این آمار را در پاسخ به حزب سبزها در پارلمان منتشر کرده‌اند.

در این درخواست مبنی بر مقابله با اسلام‌هراسی آمده است: «دشمنی با اسلام و مسلمانان روی زندگی همه ما تأثیر می‌گذارد؛ چرا که این کار بازگشت به قرون وسطی است و پس از آن، راه برای نفرت و خشونت علیه پیروان ادیان دیگر و مخالفان سیاسی نیز باز می‌شود. این نفرت، شرایط اجتماعی در کشور ما را مسموم کرده است و باعث تفرقه میان مردم می‌شود.»

در ادامه این درخواست می‌خوانیم: «دولت آلمان در سال جاری، مأمور ویژه‌ای برای مقابله با یهودستیزی معرفی کرد. در واقع مقامات دولت آلمان در راستای مقابله با یهود‌ستیزی گامی جدی برداشتند. با توجه به وضعیت فعلی مسلمانان، زمان آن است که وزارت کشور، مأموری برای مقابله با اسلام‌هراسی نیز انتخاب کند: «مهم است که مقامات آلمانی بتوانند ریشه‌های این مشکل را شناسایی و برای همیشه آن را برطرف کنند.»

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha