مدافعان سایبری ایران در اوج آمادگی هستند
کد خبر: 3761994
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
آذری جهرمی:

مدافعان سایبری ایران در اوج آمادگی هستند

گروه فناوری اطلاعات ــ محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش پدافند غیرعامل این وزارتخانه اظهار کرد: اگر دشمنان در حوزه سایبری، مهاجمان خوبی دارند، ما هم مدافعان حرفه‌ای داریم که در اوج آمادگی هستند و به پشتوانه این مدافعان سایبری، هیچ‌گاه هیچ اخلالی در شبکه ارتباطی مردم ایران به وجود نخواهد آمد.

مدافعان سایبری ایران در اوج آمادگی هستندبه گزارش ایکنا؛ محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش پدافند غیرعامل که امروز 15 آبان‌ماه در سالن همایش‌های این وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به حملات سایبری روز گذشته گفت: دشمنان ملت ایران که به واقع شرور هستند، بر خلاف ادعاهای حقوق بشری خود، قصد داشتند در ساختار ارتباطی مردم ایران اخلال ایجاد کنند که این تحرکات آن‌ها از مدت‌ها قبل رصد می‌شد و دیروز که تصمیم خود را عملی کردند، با آن برخورد شد. وقاحت آن‌ها به حدی است که حملات را با آدرس IP مستقیم خود انجام داده‌اند و ما قطعاً در مجامع بین‌المللی علیه آن‌ها شکایت می‌کنیم تا رسواتر از وضعیت فعلی شوند. اگر آن‌ها مهاجمان خوبی دارند، ما هم مدافعان حرفه‌ای داریم که در اوج آمادگی هستند و به پشتوانه این مدافعان سایبری، هیچ‌گاه هیچ اخلالی در شبکه ارتباطی مردم ایران به وجود نخواهد آمد.

وی در ادامه اظهار کرد: تقویت پدافندعامل در حوزه ارتباطات پیشرفت‌های چشمگیری داشته است، اما برای ادامه راه نیاز به هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها و مراکز وجود دارد، امروز به شرکت زیرساخت اعلام می‌کنم اگر گزارشی از آسیب‌پذیری دستگاه‌ها، مراکز و یا اپراتورها منتشر می‌شود، نباید نادیده گرفته شود و چه بسا برای افزایش امنیت، ایجاد فضای رقابت برای تأمین امنیت سایبری و رفع مشکلات موجود باید به گزارش‌دهنده این مشکلات جایزه نیز اعطا شود.

در این همایش که سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز به سخنرانی پرداخت، از جدیدترین دستاورد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه پدافند غیرعامل که امکان ارتباط 20 هزار کاربر تهرانی را در شرایط بحرانی فراهم می‌آورد، رونمایی به عمل آمد.

انتهای پیام

captcha