بیشترین و کمترین میزان تکرار موضوع مورد شکایت والدین دانش‌آموزان چیست
کد خبر: 3762008
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
کمره‌ای پاسخ داد:

بیشترین و کمترین میزان تکرار موضوع مورد شکایت والدین دانش‌آموزان چیست

گروه جامعه ــ رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اعلام کرد: در طول سال تحصیلی نارضایتی از توانایی معلمان در ارائه دروس از بیشترین میزان تکرار برخوردار است، در مقابل مشکلات تربیتی، کمترین آمار شکایت والدین را به خود اختصاص داده است.

علیرضا کمره‌ای، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا؛ به پرتکرارترین موضوعاتی که والدین نسبت به آن اعلام شکایت می‌کنند، اشاره و عنوان کرد: فراوانی شکایات مطرح شده در فصول مختلف سال گوناگون است، اما در طول سال تحصیلی نارضایتی از توانایی معلمان در ارائه دروس از بیشترین میزان تکرار برخوردار است؛ در مقابل مشکلات تربیتی کمترین آمار شکایت را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: اگرچه معلمان جزو قشر فرهیخته کشور محسوب می‌شوند، اما در این میان افرادی هستند که برخی هنجار‌های عرفی را رعایت نکرده و نسبت به اصول تربیتی از آگاهی کافی برخوردار نباشند و سبب اعتراض مدیریت مدرسه و یا والدین دانش‌آموزان واقع شوند. در چنین شرایطی اولین اقدام، اعلام تذکر از سوی مدیر مدرسه است، اما اگر مشکل برطرف نشود، موضوع به این اداره واگذار می‌شود. این قبیل از اعتراضات از فراوانی بالایی برخوردار نیستند، اما بخشی از شکایات را نیز به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: اگرچه معلمان نقش الگویی دارند، اما این افراد نیز بخشی از بدنه اجتماع هستند که تحت تأثیر برخی ناهنجاری‌های جامعه قرار می‌گیرند. اگر این افراد نتوانند نقش خود را به‌درستی در مدرسه ایفا کنند و سبب نگرانی‌های تربیتی شوند، مذموم شمرده می‌شود، اگرچه به تعداد محدود باشد.

کمره‌ای به واکنش والدین در برابر قصور برخی معلمان در زمینه‌های تربیتی و آموزشی اشاره و ضمن تأکید بر ضرورت گسترش کنترل اجتماعی، اظهار کرد: خانواده و جامعه باید نسبت به موضوعات تربیتی حساسیت داشته باشند و در مواجهه با مواردی که نقض امور تربیتی در آن صورت گرفته از خود واکنش نشان دهند. اگر این مطالبه‌گری افزایش یابد، مدرسه صرفاً به امور آموزشی محدود نمی‌شود و همت بیشتری نسبت به پرداختن به امور تربیتی و فرهنگی پیدا می‌کند.

کمره‌ای میزان مطالبه‌گری والدین دانش‌آموزان در زمینه مسائل تربیتی را در شرایط کنونی مقبول ارزیابی نکرد و گفت: در اولین مرحله باید خانواد‌ه‌ها بدون برچسب زدن، ابهامات خود را با مدیر و مشاوره مدرسه در میان گذارند. در چنین شرایطی مدیریت مدرسه نسبت به موضوع حساس شده و مسئله را پیگیری و از بروز آسیب جدی خودداری می‌کند.

انتهای پیام

captcha