تولید مستند «بر خوان غربت» در ایکنا
کد خبر: 3762016
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶
با هدف واکاوی تاریخ شهادت امام حسن(ع)؛

تولید مستند «بر خوان غربت» در ایکنا

گروه اندیشه ــ همزمان با سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع)، مستند «بر خوان غربت» در خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) تولید شد.

پخش مستند «بر خوان غربت» از شبکه افق سیما

به گزارش ایکنا؛ این مستند با هدف واکاوی اختلافات تاریخی پیرامون شهادت امام حسن مجتبی(ع) و به همت گروه چندرسانه‌ای خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) تهیه شده است.
بنابر این گزارش؛ به تبع شرایط سیاسی و به خصوص فرهنگی – اجتماعی که دامن‌گیر جامعه اسلامی پس از رحلت رسول مکرم اسلام (ص) شد گزارش‌های تاریخی متفاوتی از رویداد‌های تاریخ صدر اسلام به دست رسیده است. تاریخ شهادت امام حسن مجتبی (ع) نمونه‌ای از این گزارش‌های متفاوت از صدر اسلام است.
در این مستند که با هدف تحلیل این رویداد تاریخ اسلام تهیه شده است، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد، استاد حوزه و دانشگاه، حجت‌الاسلام سیدمحمدصادق موحدابطحی، نویسنده کتاب «غریب مدینه»، حجت‌الاسلام یدالله مقدسی، محقق، پژوهشگر و نویسنده کتاب «بازپژوهی تاریخ ولادت و شهادت معصومان (ع)» و آیت‌الله محمدهادی یوسفی‌غروی، کارشناس فقه، تاریخ و سیره به بررسی موشکافانه گزارش‌های تاریخی و مستندات روایی موجود، پیرامون تاریخ شهادت امام حسن مجتبی (ع) می‌پردازند.
همچنین، با توجه به اهمیت ایام شهادت معصومین(ع) و تأکید ویژه‌ای که از سویی در تاریخ تشیع وجود دارد و دیگر سو در سیره علمای اعلام موجود است، لازم است بین نهاد‌های فرهنگی و رسانه‌ای در خصوص تاریخ شهادت امام حسن مجتبی(ع) با دقت و تحلیل قرائنموجود تاریخی و روایی، یکسان‌سازی و هماهنگی صورت گیرد تا موجب مظلومیت مضاعف بر این امام همام نباشیم. 
انتهای پیام
captcha