امام رضا(ع) با معرفی سیره پیامبر اسلام، امت را به مکارم اخلاق فرا می‌خواند
کد خبر: 3762020
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۸

امام رضا(ع) با معرفی سیره پیامبر اسلام، امت را به مکارم اخلاق فرا می‌خواند

گروه معارف ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به شخصیت والای امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) با معرفی سیره پیامبر گرامی اسلام به عنوان الگوی رفتاری، همواره امت را به تمسک به والایی های اخلاقی فرا می خواندند و با بیان و نشر احادیث صحیح از سیره رسول خدا (ص)، این اصل را در میان مردم نهادینه کردند.

امام رضا(ع) با معرفی سیره پیامبر اسلام، امت را به مکارم اخلاق فرا می‌خواند

حجت‌الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین درگفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به سالروز شهادت امام رضا(ع) اظهار کرد: آغاز امامت پیشوای هشتم شیعیان در دوران خلافت هارون‌الرشید با چنان جو سنگینی مواجه بود که به ناچار امامت حضرت به مدت چهار سال آشکار نشد تا آن که خلافت عباسیان بر اثر اختلاف داخلی دستخوش آشفتگی و نابسامانی شد و همین مسئله زمینه های نارضایتی و شورش های بسیاری را فراهم آورد.
وی افزود: در نتیجه به وجود آمدن شرایط جدید از فشار دستگاه عباسی بر امام رضا (ع) و یارانش کم شد و آن حضرت با غنیمت شمردن فرصت به پاکسازی اجتماع مسلمانان از نابسامانی های اعتقادی و رفتاری و نیز نشر معارف و اندیشه های اصولی و صحیح پرداختند.
حجت الاسلام نظری عنوان کرد: آن حضرت در فرصت به دست آمده، مبارزه همه جانبه ای را با اندیشه ها و عقاید منحرف و ویرانگری که اجتماع آن روز مسلمانان را عرصه تباهی و سردرگمی کرده بود، سامان داد و در دو سطح عامه مردم و نخبگان به نشر حقایق دین پرداختند.
وی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) با معرفی سیره پیامبر گرامی اسلام به عنوان الگوی رفتاری همواره امت را به تمسک به والایی های اخلاقی فرا می خواندند و با بیان و نشر احادیث صحیح از سیره رسول خدا (ص)، این اصل را درمیان مردم نهادینه کردند، احادیثی که منش و رفتار راه سلیم را برای مسلمانان ترسیم کرد.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین  در پایان عنوان کرد: آن حضرت در تبیین این منش و رفتار می فرمود «زمانی مومن، مومنی واقعی است که کارهای نیک خود را پنهان سازد، با مردم مدارا و مهربانی در پیش گیرد و در سختی ها شکیبا و صبور باشد».
انتهای پیام

captcha