برنامه‌های ترویجی حوزه زکات در استان مرکزی افزایش یابد
کد خبر: 3762069
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰

برنامه‌های ترویجی حوزه زکات در استان مرکزی افزایش یابد

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی گفت: برنامه‌های ترویجی حوزه زکات در استان مرکزی افزایش یابد.

به گزارش ایکنا؛ تسنیم نوشت: آیت‌الله کاظم سپاسی‌ آشتیانی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی با مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی پیرامون زکات با اشاره به اهمیت توجه به مقوله زکات اظهار داشت: زکات یکی از واجبات دینی سفارش شده است که آثار و برکات بسیاری را برای پردازنده زکات و همچنین جامعه به همراه دارد، بنابراین اگر افراد نسبت به پرداخت زکاتی که بر گردن دارند اقدام کنند دیگر شاهد فقیری در استان نخواهیم بود.

وی افزود: بنابراین از تمام هم‌استانی‌هایی که زکات به آنها تعلق می‌گیرد تقاضا داریم که نسبت به انجام دستور واجب در اسلام اهتمام بورزند و با پرداخت به موقع زکات هم مال و دارایی خود را بیمه کنند و هم بلاها و آفات دور را از مال و دارایی خود دور کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی تصریح کرد: ترویج زکات به عنوان یک واجب الهی بسیار حائز اهمیت بوده و باید در راستای تشویق مردم به انجام این دستور الهی به شناسایی افرادی که زکات به آنها تعلق می‌گیرد پرداخت و با دیدار چهره به چهره با آنها مقوله پرداخت زکات در جامعه را تقویت کرد.

سپاسی آشتیانی بیان کرد: از جمله مباحثی که باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد تشریح فواید مادی و معنوی مقوله زکات برای افراد با استفاده از ظرفیت روحانیون و بهره‌گیری از تبلیغات عمومی است.

وی ادامه داد: بنابراین در این راستا آماده همکاری با کمیته امداد هستیم و از هیچ تلاشی برای ترویج زکات در جامعه فروگذار نمی‌کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی با اشاره به فعالیت کمیته امداد گفت: گر چه تبلیغات فعالیت‌های کمیته امداد به سبب حفظ منزلت مددجویان تحت حمایت انجام نمی‌شود اما عملکرد این نهاد جای تقدیر دارد.

70 میلیارد ریال زکات در استان مرکزی جمع‌آوری شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی هم در این دیدار با اشاره به میزان زکات جمع‌آوری شده در استان گفت: در 6 ماهه نخست امسال حدود 7 میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شده است که 55 درصد آن صرف امور محرومان شده است.

قنبر موسی‌نژاد اضافه کرد: بیش از 40 درصد این میزان از زکات هم در پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده و طبق آمار شهرستان‌های اراک و خمین از شهرستان‌های پیشرو در حوزه زکات هستند.

انتهای پیام/

captcha