المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای؛ ظرفیتی مهم در تربیت دانش‌آموزان
کد خبر: 3762098
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲

المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای؛ ظرفیتی مهم در تربیت دانش‌آموزان

گروه اجتماعی-مدیر آموزش و پرورش ماکو از برگزاری المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه ای در ماکو خبر داد و گفت: این المپیادها یکی از ظرفیت‌های مهم در تربیت دانش‌آموزان است.

المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای؛ ظرفیتی مهم در تربیت دانش‌آموزان

اکبر باباپور، مدیر آموزش و پرورش ماکو، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، المپیاد های ورزشی درون‌مدرسه‌ای شهرستان ماکو را ظرفیتی بی‌نظیر در کشف و شکوفایی استعدادها برشمرد و اظهار کرد: این المپیاد ورزشی که با استقبال پرشور دانش‌آموزان در مقاطع سنی مختلف روبرو شده، در رشته‌های مختلف ورزشی و در قالب بخش دختران و پسران برگزار می‌شود.
وی افزود: با روشن‌شدن مشعل بازی‌های المپیاد درون‌مدرسه‌ای، فرصتی فراهم می‌گردد تا همه دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف ورزشی با هم به رقابت سالم و آموزنده بپردازند و از جو درس‌های تئوری تکراری خارج‌شوند.
باباپور، هدف از اجرای این طرح را ایجاد نشاط، شادابی و نهادینه‌کردن فرهنگ ورزش‌دوستی در بین دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت:  مشارکت دانش‌آموز، در این‌گونه فعالیت‌ها، باعث اجتماعی‌شدن دانش‌آموز می‌گردد و درنتیجه آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش می‌یابد.
وی تصریح کرد: امروزه باید فعالیت‌های ورزشی در مدارس بیش از پیش اجرا شود و امید است با اجرای المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای، شاهد توسعه همه‌جانبه ورزش همگانی در جامعه باشیم و گامی تاثیرگذار در بیشبرد اهداف بهداشتی و روانی این حوزه برداریم.
مدیر آموزش و پرورش ماکو از حضور و مشارکت بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان مدارس ماکو در این طرح خبر داد و تاکید کرد: مدارس باید تبدیل به مروجین ورزش شوند، اما به‌گونه‌ای که این نوع ترویج مانع تحصیل دانش‌آموزان نشود. 
وی افزود: مدرسه‌محوری، مشارکت اولیا و دانش‌آموزان در برگزاری این المپیاد، یکی از پتانسیل‌های ویژه‌ای است که این طرح می‌تواند نقش مهمی در تربیت روحی و جسمی دانش‌آموزان در رسیدن به تعالی همگام با جسمی سالم تحقق بخشد.
باباپور در ادامه بااشاره به اینکه باید تنوع ورزش در مدارس همگام با نیاز دانش‌آموزان تنظیم گردد و این برعهده دبیران ‌ورزش‌ و مدیران مدارس است، گفت: المپیاد درون‌مدرسه‌ای، این امکان را فراهم می‌کند تا دانش‌آموزان با خلاقیت ورزشی آشنایی داشته باشند.
انتهای پیام 

captcha