گزافه‌گویی ولیعهد سعودی علیه معمار کبیر انقلاب
کد خبر: 3762129
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

گزافه‌گویی ولیعهد سعودی علیه معمار کبیر انقلاب

گروه بین‌الملل ـ محمد بن سلمان اخیرا در دیدار با هیئتی از مسیحیان انجیلی آمریکا، اظهارات سخیفی را علیه امام خمینی(ره) و جمال عبدالناصر(رهبر انقلاب 1952 مصر) مطرح کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین؛ محمد‌ بن‌سلمان، ولیعهد سعودی 10 آبان‌ماه، در اقدامی نادر و غیرمعمول با هیئتی از مسیحیان انجیلی آمریکا در ریاض دیدار کرد که اعضای این هیئت ارتباط نزدیکی با اسرائیل دارند.
 
جوئل روزنبرگ، فعال رسانه‌ای و رمان‌نویس آمریکایی، ریاست این هیئت را برعهده داشت و در گفت‌وگو با برخی رسانه‌های اسرائیلی جزئیات این دیدار را تشریح کرد.

وی بیان کرد: محمد بن سلمان در این دیدار، جمال عبدالناصر و آیت‌الله خمینی را عاملان نابودی منطقه دانست و گفت که این دو نفر مشکلات زیادی برای عربستان به جود آورده‌اند!

جوئل روزنبرگ اظهار کرد: ولیعهد سعودی همچنین، ایران، حزب‌الله، حماس و اخوان‌المسلمین را دشمنان کشورش خواند و تأکید کرد که داعش و القاعده نیز در زمره دشمنان عربستان قرار می‌گیرند.
 
سفر این رهبران غیرمسلمان به عربستان که گفته‌ می‌شود حدود ۶۰ میلیون پیرو در جهان دارند اقدامی غیرمعمول بود که برای نخستین بار صورت گرفت. این در حالی است که برخی از اعضای این هیئت از جمله مایک اوانز، رئیس گروه نیایش اورشلیم، از صهیونیست‌های بسیار تندرو و افراطی است.
 
برخی کارشناسان بر این باورند که دیدار این هیئت مسیحی انجیلی از عربستان، گام جدیدی در جهت عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و سعودی‌ها است.
  
انتهای پیام
captcha