یورش یک خاخام صهیونیست به قبله نخست مسلمانان
کد خبر: 3762154
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

یورش یک خاخام صهیونیست به قبله نخست مسلمانان

گروه بین‌الملل ـ یک خاخام تندروی یهودی از حزب صهیونیستی «لیکود» به همراه صدها شهرک‌نشین صهیونیست صبح امروز وارد مسجد الاقصی شدند. 

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ این خاخام و شهرک‌نشینان تحت حمایت نیروهای یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی به صورت تحریک‌آمیز به مسجدالاقصی یورش برده و به صورت مشکوک در محوطه‌های آن پرسه زدند. 

شهرک‌نشینان صهیونیست هر روز به این مسجد متعرض می‌شوند و حرمت این مکان مقدس را زیر پا می‌گذارند. 

خبر دیگر از فلسطین حاکیست که نظامیان اسرائیل بامداد امروز یکی از نمایندگان مجلس فلسطین را در شهر الخلیل کرانه باختری بازداشت کردند.

به گفته شاهدان عینی در کرانه باختری رود اردن، نظامیان اسرائیل بامداد امروز با یورش به منزل «محمد ابوجحيشه»، نماینده مجلس فلسطین در شهرک اذنا واقع در شمال غرب الخلیل و وی را بازداشت کردند.

گفتنی است، نظامیان اسرائیل با بهانه‌های مختلف به منازل فلسطنیان در کرانه باختری رود اردن و قدس شرقی حمله و آنان را بازداشت می‌کنند. براساس آمار جمعیت اسرای فلسطین، حدود 6500 شهروند این کشور، از جمله تعداد زیادی زن و کودک در زندان‌های اسرائیل هستند.

مقامات اسرائیل با استناد به قانون موسوم به «بازداشت اداری» و بدون ارائه مدرک و دلیلی، حق زندانی کردن مظنونین به مدت 1 تا 6 ماه را برای خود قائل شده‌اند. درصورت صدور حکمی مبنی بر «ایجاد خطر برای امنیت اسرائیل» برای فرد بازداشتی، قاضی نظامی می‌تواند بدون ارائه دلیل، زمان بازداشت او را به 5 سال افزایش دهد.
 
انتهای پیام
captcha