تجربیات 20 مؤسسه قرآنی برتر در «راه ماندگار» منتشر شد
کد خبر: 3762194
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵

تجربیات 20 مؤسسه قرآنی برتر در «راه ماندگار» منتشر شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ نویسنده کتاب «راه ماندگار» از بهره‌گیری از تجربیات بیست مؤسسه قرآنی موفق و برتر کشور در تدوین این کتاب خبر داد.

تجربیات 20 مؤسسه قرآنی برتر در «راه ماندگار» منتشر شدداوود جعفری، مدرس و قاری قرآن و نویسنده کتاب «راه ماندگار» که حاوی اطلاعاتی در زمینه ثبت تجربیات کاربردی و موفق مؤسسات مطرح قرآنی کشور است، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ در رابطه با نحوه تدوین این کتاب اظهار کرد: امسال به مناسبت برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، با همکاری معاونت امور مؤسسات قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی طرحی که پیشنهاد شده بود، به این نتیجه رسیدیم که کتابی را تدوین کنیم که تجربیات موفق مؤسسات قرآنی کشور در آن گرد‌آوری شود.
جعفری با بیان اینکه این کتاب در بخش‌های مختلف تدوین و مشکلات فراوانی که مؤسسات محتلف با آن روبرو هستند، بررسی کرده است، افزود: کتاب راه ماندگار، حاوی اطلاعات و نکاتی در مورد فعالیت‌های اساسی مؤسسات مانند راه‌اندازی، ترکیب هیئت‌امنا، هیئت مؤسس، انتخاب روش‌های آموزشی، شیوه‌های برخورداری از تناسب مالی، شیوه‌های تبلیغاتی، راهکارهای رسیدن به موفقیت یک مؤسسه قرآنی و ... است.
جعفری با اشاره به اینکه تحقیق و بررسی برای تدوین چنین کتابی از مدتی قبل آغاز و در نهایت نیز توسط بنده نگاشته شد، گفت: هم‌اکنون این مدون در اختیار معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته و تصمیم بر این شده است تا پس از طی مراحل اداری، این کتاب به عنوان یک کتاب مرجع برای مؤسسات قرآنی کشور چاپ شود.
وی اظهار کرد: البته در تدوین این کتاب، عزیزانی مانند حمید شیخ‌ویسی، معاون مؤسسات قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، حجت‌الاسلام والمسلمین خسروی و محمدرضا پورمعین در بحث‌های نظارتی، تشویقی و حمایتی کمک‌های شایانی انجام دادند که جا دارد تا از ایشان تشکر و قدردانی داشته باشم.
وی تصریح کرد: امیدوار هستم که این کتاب که حاصل چندین ساعت تحقیق، پیگیری و گفت‌وگو با مدیران بیست مؤسسه است، بتواند توشه خوب و تأثیرگذاری برای مؤسسات قرآنی کشور که در وضعیت فعلی نیاز به استفاده از تجربه موفق دیگران دارند، باشد.
انتهای پیام

captcha