ایستادگی و جهاد رمز بقا و راز حیات کشورهای اسلامی شده است
کد خبر: 3762214
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
سردار سلامی:

ایستادگی و جهاد رمز بقا و راز حیات کشورهای اسلامی شده است

گروه جامعه ــ جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه زمینه شکل‌گیری امت واحد اسلامی همین ایجاد روح جهاد بر پیکره اسلام است، اظهار کرد: جهاد، رمز بقا و راز حیات مسلمانان است و مسلمانان به دنبال بازگشت به هویت خود هستند و تصمیم گرفته‎اند تا سیطره فرهنگی، نظامی و سیاسی مستکبران را پایان دهند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سومین همایش بزرگداشت مجاهدان در غربت، شب گذشته، ۱۶ آبان‌ماه با حضور سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عبدالله دقاق، جانشین سرشیعیان بحرین و نماینده شیخ عیسی قاسم؛ شجاعی‌فر، جانشین دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)؛ سیدحسن علی العماد، دبیرکل جنبش العدالة یمن و شیهو عبدالسلام، استاد دانشگاه شهید بهشتی و جمعی از مقامات کشوری و لشکری و با همکاری آستان قدس رضوی، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جامعه المصطفی(ص) العالمیه، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، معاونت بین‌المللی سازمان بسیج مستضعفین، سازمان فرهنگ و ارتباطات، جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و بسیج صدا و سیما برگزار شد.
سردار سلامی، در این همایش با اشاره به اینکه امروز بسیاری از کشور‌های اسلامی میدان جهاد علیه استکبار شده‎اند، گفت: امروز روح جهاد بر پیکره اسلام جاری شده و مسلمانان به دنبال بازگشت به هویت خود هستند و تصمیم گرفته‎اند تا سیطره فرهنگی، نظامی و سیاسی مستکبران را از کشورشان خارج کنند. این کشور‌ها می‎خواهند از اسارت در میدان برده‌داری نوین نجات پیدا کنند و به همین دلیل است که می‎بینیم در کشور‌های لبنان، فلسطین، سوریه، بحرین، یمن، عراق و ایران دل‌ها به هم گره خورده است و بر همین اساس زمینه شکل‌گیری امت واحد اسلامی را ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه قدرت آمریکا امروز به زوال کشیده شده است، افزود: این در حالی است که امروز قدرت موشکی کشور ما قد کشیده و این توان در هر نقطه و با هر برد دلخواه و به هر حجم دلخواه و با دقت بالا در کشورمان وجود دارد. قدرت موشکی، تنها قدرت جمهوری اسلامی ایران نیست؛ اما توان موشکی ایران، قدرتی است که دشمن از آن می‌ترسد و این توان دستگاه محاسباتی دشمن را تغییر داده است.
سردار سلامی افزود: امروز مسلمانان آزاده جهان به سران نظام سلطه و استکبار فهمانده‌اند که جغرافیای جهان اسلام، دیگر میدانی برای سلطه‌طلبی آنان نیست و این داستان امروز مقاومت همه ملت‌های مسلمان است. امروز مسلمانان شمشیر جهاد را برداشته‌اند و هر مسلمانی که جهاد را انتخاب کند، هرگز نمی‌میرد؛ بر این اساس، یمن نمی‌میرد و بحرینی‌ها زنده هستند و سوریه و لبنان نفس می‌کشند و فلسطین نیز در حال برافروختن مشعل جهاد است.
وی تصریح کرد: جهاد، رمز بقا و راز حیات مسلمانان است و امروز این صهیونیست‌ها هستند که در محاصره قرار دارند. صهیونیست‌ها دور خود دیوار می‌کشند و بین مرگ و زندگی دست و پا می‌زنند و آمریکایی‌ها نیز دیگر نمی‌توانند بر غارت ثروت‌های ملی و معنوی مسلمانان ادامه دهند.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با طرح پرسشی مبنی بر اینکه فرهنگ مقاومت در چه چیز ریشه دارد؟ گفت: امام خمینی(ره) به عنوان رهبر کبیر انقلاب اسلامی ما، به یک معجزه الهی دست زد و آن فتح میدان جهاد در دنیای اسلام بود؛ انقلاب اسلامی ما پیروز شد و این نخستین شکست آمریکا بود. انقلاب اسلامی، ملت بزرگ ایران را فراتر از شوک برای آمریکا بود و امام(ره) آمد تا روح و فرهنگ مقاومت، ایستادگی و ثبات قدم را در مسلمانان زنده کند تا هویت از دست رفته خود را به دست آورند.
سلامی بعد از سخنرانی در این همایش با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایستادگی و ثبات قدم ملت ایران در برابر تهدیدها، همه فشار‌ها و تهدید‌های دشمن را به فرصت‌های زیبایی برای ملت ایران تبدیل می‌کند، اظهار کرد: به فضل الهی تا امروز فرصت‌های بزرگ و خوبی برای تقویت قدرت دفاعی و سیاسی کشور، همچنین قدرت نفوذ منطق‌ها و شکوفایی علمی و استقلال اقتصادی کشور ایجاد شده است.
وی ادامه داد: مردم ایران، تجربه بزرگی دارند و آن این است که با ایستادگی و ثبات قدم می‌توانیم دشمن را به انزوا بکشانیم. بر همین اساس در آیند‌ه‌ای نزدیک شاهد عبور از همه مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور مقتدرمان و همچنین شاهد افول بیشتر دشمنان خواهیم بود.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه صحنه روزگار امروز به سود جمهوری اسلامی ایران در جریان است و هیچ نگرانی خاصی وجود ندارد، اضافه کرد: به فضل الهی همانطور که شاهد هستیم و صحنه‌ها را رصد می‌کنیم، تمام تحولات سیاسی که در منطقه در حال رخ دادن است، همه در جهت تقویت قدرت سیاسی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران بوده است.
وی اضافه کرد: اگر مروری به انتخابات و صحنه سیاسی لبنان، زنده شدن مجدد جریان بازگشت در فلسطین و پیروزی‌های بزرگ نظام سوریه داشته باشیم همه نشان از بیداری اسلام در منطقه دارد. بر همین اساس امروز، یمن در آستانه پیروزی قرار گرفته و آمریکا نیز در اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران به ناتوانی خود اعتراف کرده است که همه این تحولات سیاسی منطقه به نفع جمهوری اسلامی ایران است. امت اسلام در حال بازیابی یک وحدت و هویت جدید در عالم است و این امر هم به نفع ملت ایران و هم به نفع جهان اسلام خواهد بود.
به گزارش ایکنا، سومین بزرگداشت مجاهدان در غربت با حضور بیش از ۸۵ اندیشمند و فرهیختگان ۲۸ کشور جهان، مقام‌های لشگری و کشوری و خانواده‌های شهدای کشور‌های لبنان، سوریه، نیجریه و فلسطین شامگاه چهارشنبه در دانشگاه دامغان برگزار شد.
انتهای پیام
captcha