عزاداری سنتی 28 صفر در شاهدیه یزد+فیلم و عکس
کد خبر: 3762228
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

عزاداری سنتی 28 صفر در شاهدیه یزد+فیلم و عکس

گروه اجتماعی- مردم ابرندآباد طی سنتی قدیمی به مناسبت دهه آخر صفر با برپایی هیات سینه زنی و زنجیر زنی به عزاداری می‌پردازند.

به گزارش ایکنا از یزد، همزمان با دهه آخر ماه صفر و به مناسبت ایام حزن و اندوه رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و همچنین شهادت امام رضا ع استان دارالعباده با برپایی دسته جات و هیات های سینه زنی و زنجیر زنی به عزدارای می‌پردازد.

فیلم/عزاداری 28 صفر در شاهدیه یزد

این مراسم ها با حضور پرشور مردم دارالعباده و هیئات عزداری همراه با قرائت زیارت مخصوص حضرت پیامبر اسلام (ص) در مساجد و بقاع متبرکه در سراسر استان برگزار شد.
این مراسم در شهر شاهدیه یزد طبق سنتی قدیمی با حضور مردم ابرندآباد در روز رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار می شود، به نحوی که مردم با بستن بارگاه و طبل و شیپور عزاداری را از مسجدالنبی(محله بیدراز) آغاز و همراه با هیات عزاداری محله غفور به سمت مسجد مهدیه حرکت می کنند.

فیلم/عزاداری 28 صفر در شاهدیه یزد

عزاداران هیات مهدیه نیز با بستن بارگاه و حمل بر دوش به حالت دو دستگی به همراه عزادارن محله بیدراز و غفور به عزاداری می پردازند و همچنین از مسجد مهدیه هیات سیف نیز عزاداری را آغاز و با بقیه عزاداران همراه می شود.
عزاداران به سمت گلزار شهدا و حسینیه سیف حرکت و در حسینیه کلک ابرندآباد به عزاداری می پردازند و در آنجا نماز جماعت مغرب و عشاء با حضور مردم و هیات های عزاداری اقامه می شود.

فیلم/عزاداری 28 صفر در شاهدیه یزد

یادآور می شود سخزانی و عزاداری در مساجد و طبخ آش در محلات مختلف شاهدیه از دیگر بخش های عزاداری مردم این شهر است.
کلیپ هایی از این مراسم را در ادامه مشاهده فرمایید.

 
 
 
گزارش: اعظم السادات میرجلیلی
captcha