مشهد الرضا، آماده استقبال از طولانی‌ترین کاروان پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3762257
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

مشهد الرضا، آماده استقبال از طولانی‌ترین کاروان پیاده‌روی اربعین

گروه فرهنگی - همزمان با آخرین روزهای ماه صفر، مراسم استقبال از طولانی ترین کاروان پیاده روی اربعین، با حضور مسئولان استانی، هیات های مذهبی، اقشار مختلف مردم و زائران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) در مشهد الرضا برگزار می شود.

مشهد الرضا، آماده استقبال از طولانی‌ترین کاروان پیاده‌روی اربعینبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی مجتمع اسلامی حضرت بقیه الله الاعظم(عج) اعضای کاروان طولانی ترین مسیر پیاده روی اربعین که 74 روز پیش سفر معنوی خود را با پای پیاده از مشهد به کربلای معلی آغاز کردند، بعد از حضور در مراسم میلیونی و ماندگار اربعین و زیارت عتبات عالیات، فردا جمعه، 18 آبان، در عرصه میدان شهدای مشهد مورد استقبال مردم و مسئولان قرار می گیرند.

کاروان پیاده مشهد کربلا (انصار الحسین) امسال برای هجدهمین سال متوالی با هدف زنده نگه داشتن قیام اباعبدالله الحسین(ع) و نشر و گسترش معارف حسینی و تبلیغ قیام عاشورا به صورت نقطه به نقطه در شهرها و روستاهای مختلف بین مسیر در خاک ایران و عراق، حرکت معنوی خود را 74 روز پیش بعد از زیارت بارگاه مکوتی امام رضا (ع) از مشهد مقدس آغاز کرد و بعد از حضور در مراسم اربعین حسینی و زیارت اماکن مقدس نجف، کربلا، کاظمین و سامرا، فردا در عرصه میدان شهدا در مشهد مقدس مورد استقبال قرار می گیرند.

کاروان پیاده انصار الحسین وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه الله الاعظم(عج) در شهرک شهید رجایی مشهد است که از 18 سال پیش این حرکت معنوی را آغاز کرده است و امسال نیز به لطف خداوند متعال و مدد حضرت سید الشهدا(ع) موفق به برگزاری این حرکت معنوی شد و بعد از پیمودن 2600 کیلومتر با پای پیاده در خاک ایران و عراق و عبور از شهرها و روستاهای مختلف در دو کشور، در روز اربعین حسینی به خیل عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا پیوست.

این کاروان امسال با 74 زائر حرکت پیاده روی خود را آغاز کرد که مسن ترین زائر این کاروان 72 ساله و جوان ترین زائر نوجوان 15 ساله است.

مراسم استقبال مردمی از کاروان پیاده انصار الحسین(ع)، ساعت 8 صبح روز جمعه، 18 آبان، در عرصه میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد و در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی سخنرانی خواهد کرد و از نفس گرم حاج مهدی سروری بهره مند خواهیم شد.

انتهای پیام

captcha