اجرای نمایش میدانی «رسول» فردا پایان می‌یابد
کد خبر: 3762284
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹

اجرای نمایش میدانی «رسول» فردا پایان می‌یابد

گروه هنر ــ نمایش بزرگ میدانی «رسول» به کارگردانی سعید اسماعیلی، فردا جمعه 18 آبان به اجرای خود در بوستان نوروز پایان خواهد داد.

به گزارش ایکنا؛ نمایش بزرگ میدانی«رسول» به نویسندگی حمیدرضا نعیمی و کارگردانی سعید اسماعیلی که اجرای آن به همت منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد از 6 آبان در بوستان نوروز آغاز شده است، فردا جمعه 18 آبان برای آخرین بار در پیشگاه مخاطبان علاقه‌مند به اجرا درخواهد آمد.

این نمایش با تمی عاشورایی روایتگر داستان شخصی به نام رسول دادخواه خیابانی تبریزی است که در تهران او را با نام «رسول تُرک» می‌شناختند؛ او تا اواسط دهه ۱۳۳۰ زنده بود و مزارش در جوار حرم حضرت معصومه (س) در قم است و البته درباره زندگی این شخصیت و گذشته‌اش اطلاعات دقیقی در دست نیست، جز اینکه از خانواده‌ای تبریزی بوده و از یک دوره‌ای که حدود دهه ۲۰ می‌شود به تهران مهاجرت کرده و در این شهر به عنوان یکی از اشرار معروف بوده است که اهل دعوا، شرط‌بندی و شرخری هم بوده و دار و دسته‌ای داشته که بخشی از منطقه خیابان مولوی و از راسته بازار تا امامزاده سید ناصرالدین در قُرُقش بوده  است. او در مقطعی دلباخته امام حسین(ع) شده و دست از کارهای ناشایست خود برمی‌دارد و...

در این نمایش که دهها نفر به عنوان بازیگر و هنرور در آن به ایفای نقش می‌پردازند، کاظم هژیرآزاد و حبیب دهقان‌نسب نیز به عنوان بازیگران اصلی حضور دارند اما نقش «رسول» را در آن حمیدرضا نعیمی که خود نویسندگی نمایشنامه را براساس داستان«باران فصل پنجم» نوشته محمد سادات‌اخوی به رشته تحریر درآورده است، به عهده دارد.

لازم به ذکر است که نمایش بزرگ میدانی«رسول» ساعت 19 در بوستان نوروز، واقع در میدان آرژانتین، ابتدای خیابان افریقا اجرا می‌شود.

انتهای پیام

 

captcha