برگزاری کلاس آموزشی سبک زندگی در بقاع شاخص رشت
کد خبر: 3762289
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶

برگزاری کلاس آموزشی سبک زندگی در بقاع شاخص رشت

گروه اجتماعی – رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت گفت: کلاس‌های آموزش سبک زندگی اسلامی همزمان با سراسر کشور و استان، در دو بقعه خواهر امام و امامزاده هاشم شهرستان رشت طی یک دوره ۲۴ هفته‌ای برگزار می‌شود.

برگزاری کلاس آموزشی سبک زندگی در بقاع شاخص شهرستان رشت

حجت‌الاسلام حمیدرضا کریمی، رئیس اداره اوقاف رشت در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به برگزاری دوره‌های سبک زندگی در سطح بقاع شهرستان، اظهار کرد: ترویج شئون و مولفه‌های سبک زندگی اسلامی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین محیط‌هایی که می‌تواند به صورت منظم «سبک زندگی اسلامی» را در درون افراد نهادینه کند و به جامعه رسوخ کند، خانواده است؛ بسیاری از کارویژه‌های سازمان اوقاف رویکرد ترویج شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی در خانواده‌ها دارد.

وی با بیان اینکه حیات طیبه اسلامی، رهاورد سبک فردی عقلانی و سلوک اجتماعی عاقلانه است، گفت: هدف سازمان اوقاف با برگزاری نشست‌های سبک زندگی در بقاع متبرکه کاربردی سازی مفاهیم سبک زندگی اسلامی و به فعلیت رساندن آن در خانواده‌هاست.

رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت بیان کرد: مربیان دوره‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی باید تلاش کنند تا برخی مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی در بُعد فردی مانند برنامه ریزی نیکو و برنامه‌های نیکو، نیکوگفتاری و گفتارهای نیکو، نیکوخوری و خوراک نیکو و مفاهیم دیگری همچون سلوک متواضعانه و در عین حال عزتمندانه و نیز سلوک متعبدانه، عادلانه، متعادلانه، صادقانه، مسئولانه و مجاهدانه که در مجموع حیات طیبه انسانی و سبک زندگی اسلامی را تشکیل می‌دهند بین خانواده‌ها ترویج کنند.

حجت‌الاسلام کریمی بیان کرد: کلاس‌های آموزش سبک زندگی اسلامی همزمان با سراسر کشور و استان، در دو بقعه خواهر امام و امامزاده هاشم شهرستان رشت طی یک دوره ۲۴ هفته‌ای برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha