تمجید شیخ قبلان از نقش ایران در حمایت از حوزه‌های علمیه
کد خبر: 3762331
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹

تمجید شیخ قبلان از نقش ایران در حمایت از حوزه‌های علمیه

گروه بین‌الملل ـ رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در دیدار با هیئتی از مجمع عالی تفسیر قرآن حوزه علمیه قم، از نقش بزرگ ایران در حمایت از حوزه‌های علمیه و مراکز دینی و علمی تمجید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار؛ شیخ عبدالامیر قبلان، رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان، هیئتی از علما و اندیشمندان مجمع عالی تفسیر قرآن حوزه علمیه قم را در مقر این مجلس در بیروت به حضور پذیرفت.

در این دیدار، مباحثی در زمینه امور دینی و به‌ویژه علوم قرآنی و راه‌های تحول در برنامه‎ها و دروس آموزشی حوزه‌های علمیه و ضرورت همگامی  این دروس با علوم جدید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شیخ عبدالامیر قبلان در این دیدار با اشاره به این که مجلس اعلای شیعیان لبنان حامی تلاش‌های علمی و دینی با هدف تقویت مسیر علم و ایمان است، گفت: نقش ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در ترویج علوم دینی و علوم عصری،  حفظ میراث دینی و حمایت از حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و دینی قابل تمجید است.

وی در ادامه بر ضرورت بازگشت مسلمانان به تعالیم و آموزه‌های قرآن به‌عنوان منبعی علمی و معرفتی که تضمین‌کننده سعادت دنیا و آخرت است، تأکید کرد و گفت: مسلمانان نباید قرآن را مهجور کرده و از آن دوری کنند، بلکه باید به مضامین و تعالیم آن عمل کرده و تفسیر این کتاب الهی را تدریس و در آیات آن تدبر و بر تجوید آن مسلط شوند.

شیخ عبدالامیر قبلان در پایان گفت: قرآن کریم قانون اساسی امت اسلام و منبع قدرت مسلمانان است.

انتهای پیام
captcha