اعتراض شدید کلیساهای آمریکا به اقدامات اسرائیل
کد خبر: 3762336
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

اعتراض شدید کلیساهای آمریکا به اقدامات اسرائیل

گروه بین‎الملل ـ مسئولان کلیساهای آمریکا از تصمیم کنست(پارلمان) اسرائیل برای به رأی گذاشتن پیش‌نویس لایحه مصادره املاک متعلق به کلیساهای قدس به شدت اعتراض کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم؛ مسئولان ده‌ها کلیسای آمریکایی با ارسال نامه‌ای به مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، از وی خواستند که برای ممانعت از به رأی گذاشتن پیش‌نویس لایحه مصادره املاک متعلق به کلیساهای قدس وارد عمل شود.

کلیساهای آمریکا در این نامه ضمن ابراز نگرانی از هرگونه دست‌اندازی به املاک کلیساها اعلام کردند که اعمال مالیات بر کلیساها، قدرت مسیحیان در قدس را به شدت تضعیف خواهد کرد.

قرار است، کنست(پارلمان) اسرائیل، روز یکشنبه(20 آبان‌ماه سال جاری) پیش‌نویس لایحه مربوط به مصادره املاک کلیساهای قدس را به رأی بگذارد.

براساس آخرین آمار صورت گرفته شده، موقوفات مسیحیان که شامل زمین، اماکن تجاری، مدرسه، هتل و بیمارستان است، ۲۸ درصد اراضی بخش قدیمی شهر قدس را در بر می‌گیرد که این املاک در معرض تهدید مصادره از سوی اسرائیل قرار دارد.

کلیساهای موجود در این منطقه عمدتا شامل کلیساهای کاتالولیک، ارتدوکس و ارمنی است و دیگر کلیساها شامل سریانی ارتدوکس، قبطی ارتدوکس، مارونی و ... را نیز در بر می‌گیرد و کلیساها پرداخت هرگونه مالیات به اسرائیل و هر اقدامی که مخالف با اوضاع فعلی باشد را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام
 
captcha