تعزیه نقش مهمی در ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه دارد
کد خبر: 3762342
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
انکوتی:

تعزیه نقش مهمی در ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه دارد

گروه فرهنگی - مسئول هیأت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار کرمان با اشاره به اینکه تعزیه نقش بسیار مهمی در ترویج معارف اسلامی و فرهنگ عاشورایی در جامعه دارد، گفت: هر آنچه که از دستورات و احکام دینی بخواهیم در تعزیه وجود دارد.

به گزارش ایکنا از کرمان، هوشنگ انکوتی، مسئول هیأت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار کرمان پنج‌شنبه‌شب 17 آبان در حاشیه اجرای مجلس تعزیه شهادت حضرت عباس(ع) در آستان مقدس ابناء موسی بن جعفر(ع) شهر جوپار گفت: هنر آئینی تعزیه یک مراسم کاملا مردمی بوده و روز به روز بر مخاطبان آن در هر سطحی افزوده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تعزیه نقش بسیار مهمی در ترویج معارف اسلامی و فرهنگ عاشورایی در جامعه دارد، افزود: هر آنچه که از دستورات و احکام دینی بخواهیم در تعزیه وجود دارد و تعزیه را از بچه‌خوان تا بزرگسال اجرا می‌کنند و از کودک تا بزرگسال هم مخاطب دارد.
مسئول هیأت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار کرمان با بیان اینکه این گروه از تعدادی از جوانان ولایی و عاشق اهل‌بیت(ع) تشکیل شده که در دو قسمت اجرای تعزیه و تدارکات و پشتیبانی فعالیت می‌کنند، بیان کرد: تعزیه تنها هنر دینی مذهبی جهان اسلام است و باید به آن بها داد.
وی با اشاره به اینکه هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار کرمان از حدود دو ماه به ماه محرم جلسات تمرین خود را برگزار می‌کند، تصریح کرد: این گروه از ابتدای ماه محرم تا امروز که آخرین روز از ماه صفر است، بیش از 20 مجلس تعزیه در سطح استان کرمان اجرای عمومی کرده است.
انکوتی با بیان اینکه نخستین اجرای گروه تعزیه ده زیار به مناسبت ایام محرم همه ساله در گلزار شهدا و به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا است، گفت: هنر آئینی تعزیه در ترویج روحیه ایثار و شهادت در بین نسل جوان بسیار اثرگذار است.
وی با اشاره به اینکه مردم ولایتمدار روستای ده‌زیار 12 شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده‌اند، تصریح کرد: امروز هر آنچه که عزت داریم از برکت خون شهدا است و شهدای ما نیز با تاسی از مکتب عاشورا در این مسیر گام نهادند.
مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار کرمان به سایر فعالیت‌های فرهنگی مذهبی این هیأت طی سال اشاره کرد و افزود: جوانان فعال این هیأت طی سال نیز در تمام مناسبت‌های مذهبی اقدام به برگزاری مجالس مذهبی و همچنین برپایی آئین تعزیه‌خوانی می‌کنند و نسبت به این موضوع و نوکری در خانه اهل بیت(ع) افتخار می‌کنند.
انتهای پیام

captcha