اسلام و تشیع با استکبار ناسازگار است
کد خبر: 3762345
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
فرزانه:

اسلام و تشیع با استکبار ناسازگار است

گروه اجتماعی - امام جمعه موقت مشهد گفت: شاخصه اسلام علوی و عاشورایی این است که حد مؤمن بودن استکبارستیزی است و اسلام و تشیع با استکبار ناسازگار است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد دیروز پنج‌شنبه،17 آبان در مراسم دومین سالگرد عروج حجت‌الاسلام شیخ‌عباس پورمحمدی گفت: اسلام ناب از جهل تبلیغ نمی‌کند و جهل را قبول ندارد.
وی با تأکید بر اینکه باید قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی داشته باشیم، افزود: اندیشه تشیع بدون قدرت نمی‌تواند، ترویج یابد و در دنیایی که جز زبان قلدارانه نمی‌فهمد با التماس نمی‌شود رفتار کرد.
امام جمعه موقت مشهد تصریح کرد: بدون داشتن حکومت، اندیشه تشیع را در دنیا نمی‌شود، گسترش داد قبل ازآنکه دشمن امکان تسلط بر ما داشته باشد باید قدرت خود را بالا ببریم و امام علی(ع) هم بر این مهم تأکید داشتند.
حجت‌الاسلام فرزانه با بیان اینکه نباید از دشمن غافل شویم چون نمی‌توانیم استقلال داشته باشیم و مکتب‌مان را ترویج کنیم، بیان کرد: دشمن از ضعف اقتصادی ایران سوء استفاده می‌کند اگر چه به جایی نخواهد رسید اما ملت را اذیت می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه مکتب تشیع می‌گوید عدالت باید به هر قیمت ممکن ایجاد شود و گسترش یابد، تصریح کرد: باید در ایران عدالت را گسترش دهیم چراکه عدالت مانند باران با برکت است که هر چه در دل زمین باشد جوانه می‌زند.
امام جمعه موقت مشهد اظهارکرد: اگر در یک ملتی عدالتی حاکم نشود استعدادهای آن ملت شکوفا نمی‌شود و به فعلیت نمی‌رسد و اسلام ناب می‌گوید باید عدالت باشد.
وی علم، قدرت و عدالت را سه نکته مهم مکتب تشیع برشمرد و گفت: شاخصه اسلام علوی و عاشورایی این است که حد مومن بودن استکبارستیزی است و اسلام و تشیع با استکبار ناسازگار است.
حجت‌الاسلام فرزانه عنوان کرد: شاخصه دیگر اسلام علوی اسلامی است که می‌گوید در همه تلاش‌های مادی و حیاتی انسان باید معنویت حاکم باشد.
وی گفت: در نظام جمهوری اسلامی کار سیاسی بدون اخلاق نمی‌توان انجام داد همچنین کار اقتصادی و... بدون اخلاق نمی‌توان انجام داد و آن فرد سیاسی که به قدرت رسیده و همه تلاشش این است که قدرت را حفظ کند اخلاق در او نیست.
امام جمعه موقت مشهد تأکید کرد: کسی که به قدرت رسید باید در گسترش معروف و ریشه‌کن کردن منکر و اخلاق و معنویت تلاش کند.
انتهای پیام

captcha