نهادینه شدن آموزه‌های قرآنی باعث تقویت نشاط و معنویت می‌شود
کد خبر: 3762346
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

نهادینه شدن آموزه‌های قرآنی باعث تقویت نشاط و معنویت می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس هیئت مدیره مجمع قاریان تبریز، بیان کرد: اگر فرهنگ قرائت قرآن و عمل به آموزه‌های آن در جامعه نهادینه شود روحیه نشاط و معنویت در افراد جامعه تقویت خواهد شد.

تلاوت قرآن، مسير هدايت و تكامل معنوی را هموار می‌سازد

حسین قربانی، قاری قرآن و رئیس هیئت مدیره مجمع قاریان تبریز در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: قرائت قرآن، تنها خواندن قرآن است اما تلاوت قرآن، شمرده خواندن قرآن به همراه تدبر و اندیشه در معنای آن و عمل به احکام آن است.
وی افزود: اگر ما به آثار خواندن قرآن توجه و قرآن را مانند دوستى در زندگى انتخاب كنيم، آياتش را بخوانيم و در معانى آسمانى‌اش تفكر كنيم، پس از مدتى زندگى‌مان سرشار از نور، روشنايى، طراوت و زيبايى خواهد شد.
رئیس هیئت مدیره مجمع قاریان تبریز با استناد به آیه 82 سوره اسراء «و ما آن‌چه را براى مؤمنان مايه درمان و رحمت است، از قرآن نازل مى‌كنيم» بیان کرد: اگر فرهنگ قرائت قرآن کریم و عمل به آموزه‌های آن در جامعه نهادینه شود روحیه نشاط و معنویت در افراد جامعه تقویت خواهد شد.
وی با اشاره به فرموده حضرت محمد(ص) افزود: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: هرکس برای رضای خدا و آگاهی عمیق در دین، قرآن بخواند، ثواب ملائکه و انبیاء و رسولان را خواهد داشت.
این قاری قرآن کریم از تکامل معنوی در پی تلاوت قرآن گفت و تاکید کرد: تلاوت قرآن كريم، مسير هدايت و تكامل معنوی را هموار می‌سازد، زيرا به وسيله قرائت و تلاوت قرآن كريم، با اوامر و نواهی و دستورات خدا آشنا شده و سعی می‌كند به آن چه فرموده است عمل كند و از آن چه نهی كرده است، دوری جوييد.

انتهای پیام

captcha