دولت بر تولیدات و بازار نظارت کند
کد خبر: 3762363
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
امام جمعه موقت شهرکرد:

دولت بر تولیدات و بازار نظارت کند

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به اینکه تکلیف کالاهای احتکار شده مشخص شود، گفت: باید دولت بر تولیدات و بازار نظارت کند و در این میان مجلس بر کار دولت نظارت داشته باشد.

دولت بر تولیدات و بازار نظارت کند

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی ۱۸ آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حضور جوانان و امیدوار کردن آن‌ها، اظهار کرد: مقام معظم رهبری وجود جوانان را برای اسلام و انقلاب اسلامی مثمرثمر و پر برکت دانست و بر استفاده از ظرفیت جوانان تاکید کرد.
وی افزود: این امر باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد زیرا رهبری به جوانان امید بسته و روی آن‌ها حساب باز کرده تا بتوانند کشتی انقلاب و جمهوری اسلامی را در این دریای متلاطم به صاحب اصلی خود برسانند.
حجت‌الاسلام فاطمی با اشاره به اتفاقات اخیر در یمن، تصریح کرد: دل آمریکا یا اسرائیل برای مردم یمن و کشته‌شدگان نسوخته در اصل تمام این نگرانی‌ها برای عربستان است تا آن‌ها عربستانی که در این باتلاق به دلیل بی تجربگی و لجبازی، خود را گرفتار کرده، نجات دهند و با حرف‌های ظاهرفریب و به ظاهر مدافع حقوق بشر، جنگ را خاتمه دهند و چاره‌ای جز خاتمه دادن به جنگ نیست.
امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به ۲۴ آبان‌ماه سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی‌، بیان کرد: قانون اساسی نماد دموکراسی و حکومت مردم سالاری دینی است و اگر به خوبی در کشور اجرا شود مفید است.
وی با بیان اینکه کشور حدود ۱۲۰ سال است که دارای مجلس است، گفت: حاکمان، مجلس، رئیس جمهور و رهبری برآمده از این قانون هستند.
حجت‌الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه کشور انگلستان برای خود قانون ایجاد کرد، ادامه داد: آن‌ها حاضرند برای حفظ ملت خود، حقوق ملت‌های ضعیف را پایمال کنند، که این امر در طول تاریخ بارها رخ داده است.
وی گفت: موقعی انقلاب صنعتی در اروپا ایجاد شد که ثروت از کشورهای مستعمره همانند سیلی به پایین سرازیر شد وگرنه کشورهایی که تحت استعمار دیگر کشورها بودند این استعداد را نداشتند و تحت سلطه کشورهای استعمارگر بودند.
حجت‌الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه مردم مطالبات و توقعاتی دارند، بیان کرد: اکنون تحریم‌های بیگانگان کاری از پیش نخواهد برد با امیدبخشی ملت، در این زمینه باکی نخواهیم داشت؛ گاهی بحران‌های اقتصادی ناشی از کم‌کاری‌ها و عدم نظارت‌ها و طمع‌کاری بوده و لازم است دولت بر امور اقتصادی نظارت شدید و فعالیت بیشتری داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه تکلیف کالاهای احتکار شده مشخص شود، گفت: بایستی دولت بر تولیدات و بازار نظارت کند و در این میان مجلس بر کار دولت نظارت داشته باشد.
امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به اینکه اگر مجلس در این برهه از تاریخ فعالیت و نظارت نداشته باشد، حذف خواهد شد، ادامه داد: رای مردم منوط به فعالیت و تلاش مجلس است، اگر تلاشی صورت نگیرد ممکن است برخی از دشمنان خیال خامی داشته باشند.
وی اضافه کرد: افرادی که دست اندرکار هستند باید فعالیت کنند و آینده‌ای برای خود پیش‌بینی کنند.
حجت‌الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه گاهی بی‌تقوایی در خصوص امورات مالی مشاهده می‌شود، خاطرنشان کرد: اسلام از تقلب، حیله‌گری، دزدی، رشوه، اختلاس و گران‌فروشی بیزار است و با آن‌ها مبارزه کرده و عذاب‌های شدیدی برای این افراد بیان شده است، بنابراین اسلام حقوق دیگران را مراعات می‌کند.

انتهای پیام

captcha