استقبال چشم‌گیر از نمایشگاه عاشورایی بافران
کد خبر: 3762366
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷

استقبال چشم‌گیر از نمایشگاه عاشورایی بافران

کانون خبرنگاران نبأ ــ سومین نمایشگاه عکس عاشورایی بافران در حالی به کار خود پایان داد که بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان شاهد تجلی آثاری بودند که به دستان توانمند عکاسان و هنرمندان، آداب و رسوم بافران را که مردم آن طی سالیان سال از پیشینیان خود حفظ کرده‌اند؛ به تصویر کشید.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حمیدرضا پوربافرانی، سرپرست نمایشگاه عکس «سرخ و سیاه؛ به رنگ عشق» گفت: سومین نمایشگاه عکس «سرخ و سیاه؛ به رنگ عشق» با تصاویر عاشورایی در حالی روز جمعه،  18 آبان به کار خود پایان داد که بار دیگر بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان شاهد تجلی هنر عاشورایی بودند که با دستان توانمند عکاسان و هنرمندان، آداب و رسوم بافران را که مردم آن طی سالیان سال از پیشینیان خود حفظ کرده به تصویر کشیدند و خدا را شاکریم  در معرفی سنت‌ها و رسومات قدیمی بافران اثرگذار عمل کردیم.

وی افزود: اکثر بازدیدکنندگان بر ضرورت جریان‌سازی این نمایشگاه در جامعه عاشورایی و ایجاد بستر لازم برای بسط و گسترش طرح‌ها و الگوهای ارائه‌شده در این نمایشگاه تأکید کردند و انتظار دارند نمایشگاه در مسیر رشد و تعالی فرهنگ عاشورایی قدم بردارد و زمینه‌ساز برای گسترش و نمایش بیشتر و همچنین آشنایی سایر شهرها با این آداب و رسوم سنتی باشد و کاری نکنیم که بدعت‌ها وارد عزاداری‌هایی شود که رنگ و بوی سنتی دارد.

نمایشگاه عکس عاشورایی که با حضور عکاسان جوان با هدف به نمایش گذاشتن آداب و رسوم بافرانیان در روزهای تاسوعا و عاشورا، تشییع باشکوه پیکر شهید تازه تفحص شده و همچنین ارائه هنرهای تجسمی و نقاشی سیاه قلم برگزار شده بود، با بازدید بیش از 10 هزار هنردوست به کار خود پایان داد.

اعظم، ماندانا و حمیده پوربافرانی، مریم و ملیحه رسالت، منیره عموزیدی، فاطمه محمدی، فریبا جامجو، فهیمه سعیدی‌زاده، مرضیه کاظمی، زهرا عرب بافرانی، دنیا گرجی‌زاده، عباس باقری، حسین رسولی، عرفان عربیان، حمیدرضا و امیرعلی عرب بافرانی، محمدحسین جعفری، علی داودی مقدم، حمیدرضا و علیرضا پوربافرانی و محمد پارسامهر از عکاسان و دست‌اندرکاران برپایی این نمایشگاه بودند.

امیرعلی عرب بافرانی، عکاس نوجوان و مریم رسالت، از هنرمندان در حوزه سیاه قلم بودند که توانستند تصویر شهید مدافع حرم بابک نوری را در مدت زمان شش ماه نقاشی کنند.

گفتنی است، حمیدرضا پوربافرانی، سرپرست نمایشگاه عکس «سرخ و سیاه؛ به رنگ عشق» بافران ضمن تشکر از خانواده معزز شهدای شهر بافران، نماینده مردم شهرستان‌های نایین و خوروبیابانک، مسئولین شهرستان نایین، سرهنگ عبدالرضا عرب بافرانی، فرمانده یگان حفاظت اداره یگان حفاظت استان اصفهان، شهردار و شورای اسلامی شهر بافران و خیرین بزرگوار گفت: از تمامی علاقه‌مندان به هنر عکاسی جهت شرکت و حضور در نمایشگاه‌هایی که برگزار خواهد شد؛ دعوت به عمل می‌آید.

فاطمه محمدی

انتهای پیام

captcha