گزارش ایکنا از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های غرب خراسان رضوی
کد خبر: 3762378
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱

گزارش ایکنا از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های غرب خراسان رضوی

گروه شهرستان‌ها- با نگاهی بر خطبه‌های نماز جمعه دیار سربدارن، ائمه جمعه شهرستان‌های غرب خراسان رضوی با اشاره به استکبار سیزی و مقابله با تحریم‌های آمریکا بر اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور تاکید کردند.

گزارش ایکنا از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های غرب خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید قاسم دهقانی، امام جمعه خوشاب در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تاکید بر اینکه برخی از افراد در داخل کشور نگاهشان به اروپا است، گفت: ملت ایران ظلم را از هر کسی که باشد نخواهند پذیرفت و زیر بار آن نمی روند.

وی در اولین روز از ماه ربیع الاول با تقدیر با تشکر از مردم شهرستان خوشاب برای برپایی شعائر اسلامی و برگزاری مراسم عزاداری در ایام ماه محرم و صفر با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: آمریکا تا توان داشته و دارد ایران اسلامی را با محاسبات خودش در مدت 40 سال تحریم و تحقیر کرده و می خواهد ملت‌های آزاده جهان را زیر سلطه خودش دربیاورد.


خطیب جمعه خوشاب با بیان اینکه ملت ایران در مقابل تمام تحریم‌های آمریکا ایستاده است، اظهار کرد: علت افزایش رجزخوانی آمریکا و تحمیل جنگ بر ایران با هدف به زانو درآوردن ملت ایران اسلامی بوده و هست.


وی با تاکید بر اینکه نیروهای ارزشی انقلاب اسلامی در مقابل آمریکا با تمام توان ایستادگی می‌کنند، ابراز کرد: آمریکا تمام تجهیزات مدرنش را به عربستان داده است تا ملت یمن را به زانو در بیاورند ولی در مقابل مقاومت مردم کم آورده‌اند.


حجت الاسلام دهقانی با بیان اینکه آمریکا رو به افول است، افزود: آمریکا با تمام ادعای قلدری اش در جهان در انزوا قرار گرفته و در خود آمریکا برخی شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند.


وی با اشاره به برخی افرادی که مخالف شعار مرگ بر آمریکا بودند، تصریح کرد: ما تا زمانی که خوی درندگی در آمریکا و ایادی آنها وجود دارد«مرگ بر آمریکا » خواهیم گفت و هیهات مناالذله را سر می‌دهیم.


وی با اشاره به شعار سید الشهدا(ع) که در کربلا هیهات مناالذله بود، افزود: امروز ملت های آزاده جهان و در قلب اروپا این شعار سر می دهند.

امام جمعه خوشاب با تاکید بر اینکه آمریکا به اهداف خودش در مقابل ایران نرسیده است، بیان کرد: روش و منش اهل بیت عصمت و طهارت(ع) فقط نماز و عبادت نبود و در مقابل مستکبران و زورگویان با تمام توان ایستادگی می‌کردند و هیچ وقت در مقابل ظلم سر فرود نیاوردند.


خطیب جمعه خوشاب با تاکید بر اینکه مردم و به ویژه جوانان مطالعه داشته باشند و سیره زندگی خودشان را از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) انتخاب کنند، گفت: برخی افراد نگاهشان به اروپا است.


حجت الاسلام دهقانی تصریح کرد: هر کسی بخواهد بر ملت ایران ظلم کند مردم ایران زیر بار ظلم نخواهند رفت.

وی با تاکید بر پشتیبانی مردم شهیدپرور شهرستان خوشاب از رهبر معظم انقلاب افزود: این ملت آزاده با شعار لبیک یا خامنه‌ای در 13 آبان آنرا در عمل نشان دادند و هیچ وقت رهبرشان را تنها نخواهند گذاشت و گوش به فرمان رهبری هستند.

خطیب جمعه خوشاب با اشاره به اینکه برخی افرادی که این روزها علم و تکنولوژی دارند و با آن سر می‌برند، تصریح کرد: ملت فلسطین از هر روزی مظلوم تر واقع شده است.

از مهمترین ضعف ها در کشور عدم هدایت نقدینگی به سمت تولید
حجت الاسلام والمسلمین محسن تسلیخ، امام جمعه ششتمد در خطبه‌های نماز جمعه 18 آبان این شهر با بیان اینکه بیش از ۱۲ سال جمهوری اسلامی ایران تحت تهاجم شدید اقتصادی امریکا قرارگرفته است، بیان کرد: به طور قطع و یقین تمرکز بر نقاط ضعف ساختار اقتصاد ایران از جمله تحریم صادرات نفت خام و نیز تحریم بانک مرکزی از مهمترین حرکت‌های وزارت خزانه داری امریکا علیه ایران است.


خطیب جمعه ششتمد با ابراز اینکه پیمان پولی دو جانبه کشورها یکی از مهمترین راه کارهایی است که می تواند روابط بانکی خارجی را نسبت به تحریم ها مقاوم نماید، افزود: ضعف های ساختار اقتصاد کشور از مهمترین مسائل نقدینگی در کشور و عدم هدایت آن به سمت بخش‌های تولیدی در اقتصاد است.


وی تصریح کرد: ایجاد محدودیت در بازارهای غیر مولد وسوداگرانه و ایجاد جذابیت در پروژه های مهم زیرساختی از مهمترین اقدامات اساسی در جهت هدایت نقدینگی از سوی مسئولین است.

راهکار مقابله با تحریم آمریکا پیاده سازی اقتصاد مقاومتی
حجت الاسلام غلامرضا مقیسه، امام جمعه سبزوار در خطبه‌های  نماز جمعه این هفته شهرستان سبزوار با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ملت ایران تمام شدنی نیست، گفت: دشمنی آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در موارد متعددی مانند وقایع طبس، ایجاد اختلافات قومی و قبیله‌ای و تحمیل جنگ 8 ساله بر ایران کاملا مشهود است.


خطیب جمعه سبزوار با اشاره به اینکه راهکار مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا پیاده سازی اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: دولت به عنوان نهاد اجرایی باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرد و آنرا اجرایی کند.


وی با بیان اینکه دولت وابستگی اقتصاد خود به نفت را تا می‌تواند قطع کند و صادرات غیر نفتی را افزاش دهد، افزود: مدیران تلاشگر و متدین در دستگاه‌های اجرایی کشور انتخاب شوند و مدیرانی که دارای گرین کارت هستند، نباید در پست‌های حساس و مهم کشور حضور قرار بگیرند.


حجت‌الاسلام مقیسه با تاکید بر اینکه مدیران دارای گرین کارت به هیچ عنوان دلسوز ملت ایران نیستند، اضافه کرد: دولت باید از افراد انقلابی و حامی رهبری در پست‌های مدیریتی حساس استفاده کند.

مردم با کتاب آشتی کنند
حجت‌الاسلام جواد علیزاده، امام جمعه داورزن در خطبه‌ای نماز جمعه این شهرستان با اشاره به خباثت و دشمنی آمریکا گفت: همه دنیا می‌دانند که مسئولان بی‌شرم آمریکا قائل به ارزش‌های اخلاقی نیستند.


حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب افزود: با توجه به عهد شکنی آمریکا و برقراری تحریم‌های ظالمانه علیه ایران ما هیچ مذاکره دیگری با آمریکا نداریم، اما گاهی سخنان بعضی از مسئولان در رسانه‌ها از زمزمه مذاکره با آمریکا مطرح می‌شود که هیچ توجیهی ندارد.


وی با اشاره به حضور با شکوه ملت قهرمان وشجاع ایران در راهپیمایی دشمن شکن 13 آبان بیان کرد: هرچه دشمنی آمریکا بیشتر می‌شود حضور مردم در اینگونه مراسم باشکوه‌تر و نفرتشان از آمریکا بیشتر می‌شود.


امام جمعه داورزن با اشاره به روز کتاب وکتابخوانی گفت: امیدواریم مردم جامعه با کتاب آشتی کنند چرا که پیشرفت فرهنگ یک جامعه در مطالعه و ارتباط با کتاب است.

انتهای پیام

captcha