کارگاه «تربیت معلم سبک زندگی قرآنی» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3762397
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۶

کارگاه «تربیت معلم سبک زندگی قرآنی» در یزد برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی یزد از برگزاری کارگاه «تربیت معلم سبک زندگی قرآنی» برای اولین‌بار در این استان خبر داد.

برگزاری کارگاه «تربیت معلم سبک زندگی قرآنی» در یزد

حجت‌الاسلام علی محمد رضایی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: برنامه‌های قرآنی ویژه‌ای در طول سال داشتیم که این برنامه‌ها در ادامه سال پرشورتر برگزار خواهد شد.
رضایی با بیان اینکه برنامه‌ها شامل آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، تجوید، مفاهیم و حفظ جزء 30 قرآن کریم است، گفت: که اکنون در خیلی از موسسات قرآنی این طرح‌ها در حال اجراست.
وی افزود: برنامه‌های تخصصی برای ماه‌های باقی مانده سال در نظر گرفته شده است از جمله برگزاری دوره تربیت معلم قرآن در رشته‌های مختلف اعم از تربیت معلم حفظ، تجوید، مفاهیم و ... که در شهرستان های استان اجرا خواهد شد و در یزد دوره تربیت معلم تجوید ویژه خواهران و صوت و لحن ویژه برادران برگزار می‌شود.
برگزاری دوره «بازآموزی معلمان قرآن» در شهرستان‌های یزد
حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به برگزاری دوره‌های باز‌آموزی معلمان قرآن تصریح کرد: معلمانی که در سال‌های قبل آموزش دیده اند در یک دوره بازآموزی اطلاعات شرکت خواهند کرد که این دوره برای تمامی شهرستان ها اجرا می شود.
وی افزود: در ماه آذر دوره بازآموزی معلمان قرآن در شهرستان‌های خاتم، یزد، مهریز و اردکان با حضور استاد کشوری بهروز یاری گل برگزار می شود و این دوره در بقیه شهرستان‌ها تا پایان سال اجرا خواهد شد.
رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره اینکه در سال گذشته در 4 شهرستان کارگاه‌های سبک زندگی قرآنی اجرا شده است، بیان کرد: امسال در 6 شهرستان باقی مانده این کارگاه‌های یک روزه اجرا خواهد شد.
وی اظهار کرد: کارگاه سبک زندگی قرآنی در شهرستان‌های مهریز و اشکذر در تاریخ هشتم آذرماه، بافق و بهاباد نهم آذرماه، ابرکوه 15 آذر و خاتم 16 آذرماه سال جاری با حضور اساتیدی از تهران برگزار خواهد شد.
رضایی تصریح کرد: پس از اجرای کارگاه‌های یک روزه ممتازین کارگاه در مرکز استان حضور می‌یابند و در کارگاه سه روزه سبک زندگی قرآنی که در تاریخ 19، 20، 21 دی‌ماه برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد و در ادامه بهترین‌های سال 96 و 97 در کارگاه 3 روزه تربیت معلم سبک زندگی قرآنی که برای اولین بار در استان یزد برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.
برگزاری دوره آموزشی استعدادهای قرآنی ویژه نوجوانان پسر
حجت‌الاسلام رضایی گفت: دوره آموزشی استعدادهای قرآنی ویژه نوجوانان پسر استان داریم که هر 15 روز یکبار افراد از سراسر استان به دفتر مرکزی می‌آیند و کلاس‌های ویژه آموزشی با بهترین اساتید استان همچون مختاری، کاظمی و شایق دارند و در بهمن‌ماه مسابقه قرائت قرآن بین شرکت‌کنندگان در کلاس انجام خواهد شد و ممتازین در اسفندماه در مسابقه کشوری حضور خواهند داشت.
وی طرح آموزشیار روخوانی و روانخوانی ویژه کارکنان سپاه و نیروی انتظامی با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: این طرح در راستای تربیت معلم قرآن بین کادر سپاه و نیروی انتظامی انجام خواهد شد.
رضایی تربیت داور وقف و ابتدا ویژه مسابقات قرآنی در اواخر آذرماه جاری را یادآور شد و گفت: در دهه فجر نیز مراسم قرآنی و مسابقات قرآنی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha