رشد ۶۰ درصدی جمع‌آوری زکات در زنجان
کد خبر: 3762441
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

رشد ۶۰ درصدی جمع‌آوری زکات در زنجان

گروه اجتماعی ـ مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: بیش از ۸ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی در ۷ ماهه امسال در این استان جمع‌آوری شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد رشد داشته است.

رشد 60 درصدی جمع‌آوری زکات در استان زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان امروز، 19 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در7 ماهه امسال 8 میلیارد و 420 میلیون تومان زکات در استان زنجان جمع‌آوری شده است.
وی با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان، در قالب زکات واجب، مستحبی و فطریه بوده است، بیان کرد: این رقم در مقایسه بامدت مشابه سال قبل 60 درصد رشد داشته است.
صفری به برنامه‌ریزی این نهاد به استفاده بیشتر از ظرفیت زکات در حوزه معیشتی جامعه هدف اشاره کرد و گفت: رویکرد کمیته امداد استان زنجان در این بخش زمینه‌سازی برای اثربخشی این منبع عظیم دینی در حوزه معیشتی و توانمندسازی مددجویان تحت حمایت این نهاد است.
وی با اشاره به ظرفیت بالای زکات در استان زنجان، گفت: امیدواریم با گفتمان‌سازی در حوزه ترویج، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات سهم نیازمندان از این ظرفیت دینی بیشتر شود.
صفری همچنین به احداث و مرمت 65 مورد پروژه عمرانی و عام‎المنفعه از قبیل مسجد، حوزه علمیه، حسینیه و خانه عالم اشاره کرد و افزود: برای احداث، بازسازی و مرمت این پروژه‌ها 3 میلیارد و 245 میلیون تومان از محل زکات هزینه شده است که 39 درصد زکات جمع‌آوری شده را شامل می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به هزینه کرد 61 درصدی زکات جمع‌آوری شده برای محرومین و نیازمندان تحت حمایت استان اشاره کرد و گفت: 5 میلیارد و 175 میلیون تومان از زکات در قالب کمک هزینه تامین جهیزیه، احداث و تعمیر مسکن مددجویان، پرداخت هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند، کمک به هزینه‌های تأمین دارو و درمان  بیماران و کمک معیشت مددجویان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌شده است تا پایان امسال 12 میلیارد و 100 میلیون تومان زکات در استان زنجان جمع‌آوری شود، گفت: برنامه جمع‌آوری زکات در استان زنجان در‌ 7 ماهه امسال 107 درصد محقق شده است.
انتهای پیام
captcha