هیچ وقفی برتر از اهدای عضو نیست
کد خبر: 3762452
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸

هیچ وقفی برتر از اهدای عضو نیست

گروه اجتماعی ـ رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار کرد: هیچ باقیات صالحاتی برتر از اهدای عضو و زندگی بخشیدن به دیگران نیست.

هیچ وقفی برتر از اهدای عضو نیست

به گزارش ایکنا از همدان، مجید حمیدی، رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفت‌وگو با ستاد خبری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: برترین باقیات صالحات اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی به بیماران نیازمند عضو است چراکه موجب زندگی بخشیدن به یک فرد، یک نسل و شادی و آرامش در بین خانواده این بیماران خواهد بود.
وی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر نیمی از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی رضایت به اهدای اعضای این بیماران نمی‌دهند در حالی که هیچ کار خیر و خداپسندانه ای بالاتر از این نیست که فردی به زندگی برگردد.
حمیدی با اشاره به اینکه با خاک کردن این بیماران سرمایه های ارزشمندی خاک می شود افزود: باید مردم نسبت به بیماران مرگ مغزی اطلاعات بیشتری کسب کنند و بدانند که این بیماران هیچ گاه به زندگی باز نخواهند گشت.
وی تأکید کرد: با اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی، علاوه بر اینکه بیماران نیازمند عضو از درد و رنج بیماری نجات پیدا می‌کنند، از هزینه‌های درمانی آنان نیز کاسته می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود اینکه در کشور ما آمار بیماران مرگ مغزی زیاد است اما فرهنگ اهدای عضو هنوز به خوبی نهادینه نشده و اکنون شاهد از دست دادن بسیاری از این سرمایه‌ها هستیم.
وی در پایان گفت: در سال جاری 17 همدانی که دچار مرگ مغزی شده بودند، اعضای خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.
یادآور می‌شود، ستاد خبری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان به خبرگزاری ایکنا محول شده است.
انتهای پیام

captcha