کلام حق و باطل در ادغام اتحادیه‌های قرآنی کشور مشخص است
کد خبر: 3762475
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴

کلام حق و باطل در ادغام اتحادیه‌های قرآنی کشور مشخص است

گروه موسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ در قضیه ادغام اتحادیه‌های قرآنی کشور، حق و باطل کاملاً روشن است. ادغام یعنی اتحاد، عدم ادغام یعنی تفرقه؛ بدیهی است که اتحاد، حق است و تفرقه، باطل.

نامه‌ای از مدیرعامل سابق اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمان به اعضای هیئت مدیره کشوربه گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی قهاری، مدیرعامل سابق اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمان در نامه‌ای به نقد عملکرد اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور پرداخت، متن این نامه بدین شرح است؛

«باسمه تعالی 

مدیرعامل و اعضای محترم هیأت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور 

با سلام و احترام، از آن‌جایی که در چهاردهمین مجمع عمومی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور که در مردادماه سال‌ جاری در مشهد مقدس برگزار شد بنده به عنوان موافق ادغام دو اتحادیه نوبت گرفتم، اما متأسفانه فرصت صحبت به حقیر داده نشد، از باب وظیفه امر به معروف و نهی از منکر مطالبی را که قصد داشتم آن‌جا بیان کنم به صورت نامه سرگشاده در چند محور خدمتتان مطرح می‌کنم: 

۱- در قضیه ادغام اتحادیه‌های قرآنی کشور، حق و باطل کاملاً روشن است. ادغام یعنی اتحاد، عدم ادغام یعنی تفرقه؛ بدیهی است که اتحاد، حق است و تفرقه، باطل. 

2- واضح است که عدم ادغام اتحادیه‌ها موجب موازی‌کاری و دو برابر شدن هزینه‌های اداره کردن دو اتحادیه کشوری و اتحادیه‌های استانی تابع آنها خواهد شد. هزینه‌هایی مانند: اجاره ساختمان، حقوق و بیمه پرسنل، برگزاری مجامع عمومی سالانه و ... که در ترازنامه مالی دو اتحادیه قابل مشاهده و حاکی از اعداد و ارقام نجومی است. روشن است که این هزینه‌ها باید از بودجه قرآنی کشور پرداخت شود؛ بودجه‌ای که برخی از مؤسسات قرآنی در مناطق محروم کشور مثل جنوب کرمان - که قرآن‌آموزان قادر به پرداخت شهریه اندک هم نیستند - آرزوی دریافت هزار تومان آن را دارند. مدیران محترم مؤسساتی که رأی به عدم ادغام دو اتحادیه داده‌اند، متوجه باشند که این هزینه‌های گزاف ناشی از عدم ادغام اتحادیه‌ها از جیب مؤسسات آنها پرداخت خواهد شد؛ زیرا با دو برابر شدن هزینه‌های ناشی از عدم ادغام اتحادیه‌ها دیگر پولی باقی نمی‌ماند تا بین مؤسسات تقسیم شود. 

3- در چهاردهمین مجمع عمومی اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت، ایرادات و عیوبی در مورد افرادی که در جلسه حضور نداشتند، مطرح کردند که بر فرض صحت آنها، غیبت آن افراد محسوب می‌شود. از آن‌جا که سخنان ایشان موجب تحریک احساسات اعضای مجمع عمومی اتحادیه شد و زمینه رأی به عدم ادغام را فراهم کرد، از نظر شرعی و اخلاقی لازم بود، ابتدا افرادی که نقاط ضعف آنها بیان شد در جلسه حاضر می‌شدند و از خود در برابر اتهامات وارده دفاع کرده، سپس رأی‌گیری صورت پذیرد. بدیهی است اعضای محترم مجمع عمومی که رأی به عدم ادغام دادند، همگی قضاوت یک‌طرفه کرده و چنین قضاوتی شرعاً مردود است. 

۴- هیأت مدیره ۹ نفره اتحادیه مدغم استان کرمان، متشکل از پنج نفر از مؤسسات دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی و چهار نفر از مؤسسات دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و بحمدالله همگی با هم دوست بوده و هیچ‌گونه اختلافی در استان وجود ندارد. تا آن جایی که بنده مطلع هستم اکثر قریب به اتفاق اتحادیه‌های مدغم  استانی نیز وضعیت مشابه استان کرمان را دارند. خواهشمند است اختلافاتی که در تهران بین دو اتحادیه کشوری وجود دارد به استان‌ها سرایت نداده و اتحاد و انسجام بین مؤسسات قرآنی استان‌ها را با تشکیل اتحادیه دوم در استان‌ها دچار تفرقه نکنید».              

انتهای پیام                                                                           

مطالب مرتبط
captcha