آغاز طرح ملی حفظ قرآن با عنوان «بشارت ۱۴۵۲» در البرز
کد خبر: 3762480
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳

آغاز طرح ملی حفظ قرآن با عنوان «بشارت ۱۴۵۲» در البرز

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس امور قرآنی اوقاف البرز از آغاز اجرای طرح «بشارت 1452» با محوریت حفظ جزء سی‌ام قرآن‌کریم در البرز خبر داد.

آغاز طرح ملی حفظ قرآن‌کریم با عنوان «بشارت ۱۴۵۲» در البرز

حجت‌الاسلام احمد اشرفی، رئيس امور قرآنی اوقاف البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در طرح ملی حفظ قرآن کریم، اظهار کرد:‌ طرح بزرگ قرآنی ۱۴۵۲ با هدف بسط فرهنگ انس با قرآن‌کریم و مفاهیم سازنده آن، گسترش فرهنگ تلاوت و تدبر در آیات قرآن‌کریم با مشارکت نهاد‌های قرآنی اجرا می‌شود.
وی تعامل و ایجاد هم‌افزایی دستگاه‌های متولی در جهت اجرای این طرح را ضروری دانست و گفت: ضروری است جمله راهبردی و کلیدی رهبری در خصوص تربیت حافظان قرآن، به عنوان راهبرد اصلی همه فعالان و دستگاه‌های قرآنی مدنظر قرار گیرد.
این مسئول با بیان اینکه این رخداد قرآنی با مشارکت حداکثری همه نهادهای قرآنی کشور رقم می خورد، افزود: موضوع طرح در سال جاری حفظ سوره‌های 37 گانه جز 30 قرآن است که در سه گام شامل سوره ناس تا زلزال در تابستان، سوره طارق تا بینه در پاییز و نبا تا بروج در زمستان اجرایی می‌شود.
اشرفی با اشاره به اینکه در طول برپایی این طرح ملی سه مرحله آزمون برگزار می‌شود، گفت: آزمون نهایی در هفته اول اسفندماه ۹۷ برپا می‌شود.
رئيس امور قرآنی اوقاف البرز در پایان با بیان اینکه اجرای فاز دوم این طرح از امروز، 19 آبان در البرز آغاز شده است، افزود: امیدواریم اجرای طرح 1452 بتواند تمام ارکان جامعه را تحت تأثیر قرار دهد و همه را برای حضور و مشارکت همه جانبه در حفظ جز سی‌ام قرآن کریم فعال کند.
انتهای پیام

captcha