فن‌آوری‌های دیجیتال؛ یاری‌گر بازار جهانگردی اسلامی
کد خبر: 3762494
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱

فن‌آوری‌های دیجیتال؛ یاری‌گر بازار جهانگردی اسلامی

گروه بین‌الملل ـ بهره مندی گردشگران جوان مسلمان از اینترنت برای برنامه‌ریزی سفرهای حلال با رشد چشمگیری مواجه شده و فن‌آوری‌های دیجیتال در آینده کمک زیادی به رونق گردشگری اسلامی خواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اینترنتی استار 2؛ استفاده از اینترنت، رسانه‌های اجتماعی و گوشی‌های هوشمند در کشف مکان‌های جدید گردشگری و رزرو جا به جوانان کمک زیادی می‌کند.
 
گزارش سال 2018 از وضعیت جهانگردی مسلمانان جهان (DMTR2018) نشان داده است که میزان پولی که گردشگران مسلمان به صورت آنلاین در حوزه سفر هزینه می‌کنند تا سال 2026 به رقم 180 میلیارد دلار در سال خواهد رسید.

«فاضل بهارالدین» مدیر اجرایی شرکت «کرسنت ریتینگ»(CrescentRating) از شرکت‌های فعال در زمینه گردشگری حلال می‌گوید: همه نسل‌ها از فن‌آوری‌ دیجیتال استفاده می‌کنند. با توجه به گسترش استفاده از روش‌های پرداخت آنلاین و ظهور نسل جدید جوانان مسلمان آشنا به فن‌آوری‌های روز، چشم‌انداز استفاده از اینترنت در توسعه بازار جهانگردی اسلامی مثبت به نظر می‌رسد. مقاصد گردشگری باید اطمینان پیدا کنند که پیام آنها به صورت آنلاین به گردشگران مسلمان می‌رسد.

سال گذشته 131 میلیون گردشگر مسلمان به مقاصد مختلف سفر کردند. آمار نشان می‌دهد بیش از 60 درصد از این گردشگران زیر 30 سال هستند.

دوش کوادکار (Devesh Kuwadekar) معاون شرکت آمریکایی خدمات مالی «مسترکارد» در این باره گفت: گردشگران جوان مسلمان هنگام برنامه‌ریزی برای سفرهای حلال بیش از پیش از برنامه‌های آنلاین استفاده می‌کنند.
 
وی افزود: گردشگران جوان مسلمان اکنون پیش از انتخاب مقصد و مسیر سفر خود، وقت بیشتری را صرف جستجو و مقایسه اطلاعات می‌کنند.

به گفته وی بازار گردشگری حلال همچنان یکی از سریع‌ترین نرخ‌های رشد را در بخش سفر در جهان دارد و مسلمانان در سال 2017، ده درصد از کل جهانگردان را تشکیل داده‌اند.

بنا بر آمار شاخص جهانگردی مسلمانان جهان(GMTI)، کل گردش مالی بخش جهانگردی اسلامی در سال 2026 به 300 میلیارد دلار در سال خواهد رسید.
 
انتهای پیام
 
 
 
captcha