برگزاری دوره تخصصی آموزش حفظ قرآن برای معلمان ابتدایی کردستان
کد خبر: 3762501
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

برگزاری دوره تخصصی آموزش حفظ قرآن برای معلمان ابتدایی کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان آموزش قرآن را از مقاطع پایه یکی از کارهای اثرگذار برای حفظ قرآن دانست و گفت: ما معلم قرآن در آموزش ابتدایی به‌صورت تخصصی نداریم؛ لذا برگزاری دوره آموزشی برای معلمان ابتدایی به‌صورت تخصصی یکی از برنامه‌های مشارکتی با اداره اوقاف و امور خیریه استان بوده است.

برگزاری دوره تخصصی آموزش حفظ قرآن برای معلمان ابتدایی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الله نریمانی، معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان امروز، 19 آبان‌ماه در نشست امضای تفاهم نامه با اداره‌کل وقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: تفاهم‌نامه کلی سه ساله در زمینه فعالیت‌های قرآنی بوده و در سطح کشور بین وزارتخانه اموزش و پرورش و سازمان اوقاف منعقد شده و به استان‌ها ابلاغ شده است.
وی با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه را ما در استان بومی‌سازی کرده‌ایم، افزود: با همکاری اداره اوقاف در راستای اجرای این تفاهم‌نامه سال گذشته فعالیت‌های خوبی در استان صورت گرفت که امسال ما درصددیم سطح این تفاهم‌نامه را گسترش دهیم.
نریمانی با اشاره به جامعه هدف مشترک بین اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش در بخش فعالیت‌های قرآنی بیان کرد: با توجه به اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری در بخش حفظ 10 میلیون حافظ قرآن و توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی به‌ویژه بین جوانان همه ما وظیفه داریم که هم راستا با هم در این بخش تلاش کنیم.
وی اعلام کرد: در راستای مدیریت منابع انسانی، مدیریت امکاناتی این دو دستگاه اجرایی و هم مدیریت هزینه‌ها با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش استان کردستان اقدام به انعقاد این تفاهم‌نامه در سال تحصیلی جدید کرده‌ایم.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان در آموزش و پرورش ما برنامه‌های قرآنی مختلفی را برای دانش‌آموزان استان برگزار می‌کنیم، عنوان کرد: در حوزه اداره قرآن ما امسال 17 برنامه ابلاغی از سوی وزارتخانه داریم که چهار تا پنج برنامه را با مشارکت اداره اوقاف می‌توانیم برگزار کنیم.
وی ادامه داد: مسابقات قرآن در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که در مرحله استانی با همکاری اوقاف و امور خیریه می‌توانیم این مسابقات را برگزار و در مرحله کشوری دو دستگاه بهره‌برداری خود را از آن ببرند.
نریمانی با اشاره به اجرای طرح حفظ قرآن عنوان کرد: امسال وزارتخانه آموزش و پرورش طرح حفظ جزء 30 را به ادارات آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرده است و دستگاه‌های متعددی از جمله ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و و صدا و سیما در آن مشارکت دارند.
وی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان آموزش قرآن را از مقاطع پایه یکی از کارهای اثرگذار برای حفظ قرآن دانست و گفت: ما معلم قرآن در آموزش ابتدایی به‌صورت تخصصی نداریم؛ لذا برگزاری دوره آموزشی برای معلمان ابتدایی به صورت تخصصی یکی از برنامه‌های مشارکتی با اداره اوقاف و امور خیریه استان بوده است که معاونت آموزش ابتدایی استان از این طرح استقبال کردند.
معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان در ادامه با اشاره به اینکه در کلاس اول دو ساعت در هفته و دوم به به بالا سه ساعت در هفته کلاس قرآن دارند، گفت: امیدواریم بتوانیم در تمام شهرستان‌ها به‌صورت تخصصی یک دوره آموزشی را برای معلمان دوره ابتدایی برگزار کنیم.
وی افزود: زمینه ثبت نام، صدور گواهی‌نامه، دوره آموزشی را اداره آموزش و پرورش تامین می‌کند و اداره اوقاف نیز کار تامین اساتید این دوره را انجام می‌دهد که امیدواریم با برگزاری این دوره آموزشی که زمینه ارتقای آموزش عمومی قرآن را فراهم می‌کند در جشن شکرگزاری یادگیری قرآن پایه سوم رشد قابل توجهی را شاهد باشیم.
نریمانی عنوان کرد: طرح روخوانی و روان‌خوانی، مصباح‌الهدی، بشارت 1452، امام‌شناسی آشنایی با سیره و روش زندگی امام حسن مجتبی و پیامبر اکرم(ص) را در سال تحصیلی جاری برای دانش‌آموزان اجرایی می‌کنیم.
انتهای پیام

captcha