برگزاری چهارمین هنرواره شهر با عنوان «بانوی مقاومت» در اراک
کد خبر: 3762509
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

برگزاری چهارمین هنرواره شهر با عنوان «بانوی مقاومت» در اراک

گروه فرهنگی - دبیر کمیته بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس گفت: چهارمین هنرواره استانی تحت عنوان «بانوی مقاومت» انقلاب و دفاع مقدس در استان مرکزی برگزار می‌شود.

برگزاری چهارمین هنرواره شهر با عنوان «بانوی مقاومت»

راضیه مجاوری، دبیر کمیته بانوان کنگره ملی نقش حضرت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی با تاکید بر اینکه نباید شک کرد که انقلاب به هنر نیازمند است و هنر انقلاب از آنجا که باید حامل مفاهیمی نو و قهراً ناآشنا باشد و بایستی با همه معارضه‌ها و خصومت‌هایی که هیچ انقلابی از آن مصون نیست، درگیر شود و قابلیت این را دارد که معارف نوین را در ذهن‌ها راسخ و ماندگار سازد، اظهار کرد: هنر انقلاب ناگزیر باید هنری ممتاز، فاخر و پیشرو باشد، در واقع هنر یک شیوه بیان است، یک شیوه اداکردن است، منتها این شیوه دقیق، نافذ و ماندگار است.
وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم هر پیامی هر دعوتی از جمله حضور قدرتمند و مؤثر بانوان در انقلاب و دفاع مقدس را به نسل حاضر منتقل کنیم ناگزیر می‌بایست از ابزار هنر، هنرمندانه استفاده کنیم. به عبارتی باید به دنبال فراهم کردن بستری باشیم که بتوان جلوه‌های انقلاب اسلامی با سرانگشت ذهن خلاق هنرمند برای دیگران ترسیم شود.
دبیر کمیته بانوان کنگره ملی نقش حضرت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی بیان کرد: این طبیعی‌ترین توقعی است که انقلاب از هنرمندان روز دارد. هر تمدنی و هر فرهنگی تا در قالب هنر ریخته نشود، شانس نفوذ و گسترش ندارد و ماندگار نخواهد بود و فرقی هم بین پیام‌های حق و باطل نیست.
وی بر ضرورت تبیین نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: دوران 8 سال دفاع مقدس جلوه‌ای از حضور، تعامل، همکاری و تعاون همه اقشار جامعه از جمله زنان بود که هم پای سایر رزمندگان اسلام در مقابل متجاوزان بعثی از کیان اسلامی دفاع کردند.
دبیر کمیته بانوان کنگره ملی نقش حضرت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با اشاره به ‌ضرورت تبیین نقش زنان در دوران دفاع مقدس برای نسل جوان و به ‌ویژه بانوان و دختران امروز جامعه، تصریح کرد: امروز هم در جنگ نرم دشمن که بنیان خانواده‌ها را نشانه گرفته است، می‌طلبد که زنان همانند دوران دفاع مقدس از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب دفاع کنند.
مجاوری با اشاره به اینکه استحکام و مقاومت مادران، همسران و بانوان در عرصه‌های مختلف از موضوعات مغفولی است که به شیوه مختلف و قالب‌های متنوع به آن باید پرداخت، گفت: به منظور تبیین نقش زنان در انقلاب و دوران دفاع مقدس برنامه‌های فرهنگی متعددی در دستور کار قرار گرفته است، در همین راستا چهارمین هنرواره استانی با عنوان «بانوی مقاومت» برگزار می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه تبیین ارزش‌های دفاع مقدس با زبان هنر آن را جاودانه می‌کند، به فراخوان این جشنواره نقاشی دیواری اشاره کرد و گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را تا 27 آبان در پیام‌رسان‌های «سروش» و «ایتا» به نشانی banoyemoghavematt@ ارسال کنند. این هنرواره از یکم الی چهارم آذرماه در استان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha