ماهنامه فکه منتشر شد
کد خبر: 3762514
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

ماهنامه فکه منتشر شد

گروه ادب ــ تازه‌ترین شماره ماهنامه فکه به خبرنگار شهید محسن خزایی اختصاص یافت.

ماهنامه فکه منتشر شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ ماهنامه فکه در آخرین شماره خود که ویژه آبان ماه است و به صاحب امتیازی مؤسسه جنات فکه منتشر می‌شود، پرونده ویژه‌ای را برای خبرنگار شهید محسن خزایی اختصاص داده است.
یادداشت‌های این هفته به «تعامل نخبگان و نظام مدیریتی» پرداخته و آن را ضرورت امروز دانسته است. در بخشی از این یادداشت‌ها آمده است؛ دنیای امروز ایران و ایرانی را به عنوان کشور و ملتی می‌شناسد که دارای تکنولوژی علمی، نظامی و فرهنگی بالا برای تقابل با دشمنان، همچنین ارتباط با دوستان است. برای ادامه چنین اقتداری، تعامل دو جانبه میان نخبگان و نظام مدیریتی کشور از ضروریات است.
صفحه چشم‌انداز این شماره، به تبیین و بازشناسی حوادث دهه اول انقلاب پرداخته است. حوادثی مانند بمباران شیمیایی شهر حلبچه کردستان عراق توسط رژیم صدام که در آن هزاران نفر از شهروندان کرد عراقی قربانی شدند. این جنایت وحشیانه نادری است که در پایان سال 66 اتفاق افتاد.
«تا چهل سالگی» سال‌شمار وقایع آبان 58 تا 96 را مورد اشاره قرار داده است. از جمله این رخدادها می‌توان به عملیات آزادسازی پاوه، سالروز شهادت مهدی زین الدین فرمانده لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) در سردشت، بمباران شیمیایی سردشت و درگذشت سلمان هراتی شاعر بر اثر سانحه رانندگی در لنگرود اشاره کرد.
به بهانه روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی نیز در مطلبی با عنوان «بزرگ‌مردان کوچک» برشی از زندگی شهید نوجوان، محمدحسین سلطانیان منتشر شده است. این نوجوان شهید، دومین شهید محمدشهر کرج است.
پرونده ویژه با مطلبی با عنوان «یل سیستان» آغاز شده و به شهید محسن خزایی پرداخته است. گفت‌وگو با مریم رخشانی، همسر شهید در ادامه به معرفی وی اختصاص یافته است. وی در بخشی از گفت‌وگوی خود می‌گوید؛ «از وقتی خبرش رسید تا برسم به پیکرش، صدای زنگ تلفن تو سرم بود. بی‌اختیار می‌دویدم سر تلفن همراهم. مدام تلفنم را نگاه می‌کردم که مبادا محسن تماس گرفته باشد و من نشنیده باشم. چشم‌هایم به صفحه تلفن سفید شد، اما صدایش را نشنیدم تا کارم رسید به دیدنش. به اینکه تابوتش را بگذارند جلویم، پرچم سه رنگ روی تابوت را کنار بزنند تا دیدارم با محسن تازه شود.»
گفت‌وگو با فرزند شهید، روایت حسن شمشمادی خبرنگار، گفت‌وگویی کوتاه با عباس سالاری از همکاران شهید محسن خزایی از عناوین دیگر پرونده ویژه است.
این ماهنامه با بهای 5 هزار تومان از سوی معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر می‌شود و تمامی هزینه چاپ و نشر با این سازمان است.
انتهای پیام

captcha