بچه‌های خاص داستان زندگی خود را می‌گویند
کد خبر: 3762522
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
خوشرو:

بچه‌های خاص داستان زندگی خود را می‌گویند

گروه جامعه ــ مدیرکل فرهنگ حقوقی و قضایی قوه قضائیه از شرکت بچه‌های بزه‌کار و فرزندان زندانیان دیه در مسابقه قصه‌گویی خبر داد.

سیدمحمدرضا خوشرو، مدیرکل فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه معاونت فرهنگی قوه قضائیه در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به برگزاری برنامه‌های جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، اعلام کرد: بخشی به این جشنواره ویژه بچه‌های سه حوزه «کودکان بزه‌کاری که در کانون‌های اصلاح و تربیت حضور دارند»، «بچه‌هایی که در ستاد دیده ساماندهی شده‌اند و دیه‌های مادران و پدران آنها که زندانی بودند پرداخت و والدین آزاد شده‌اند» و «بچه‌هایی که اکنون والدین آنها زندانی هستند» اضافه شده است.

وی تشریح کرد: بچه‌های بزه‌کار داستان زندگی خود را تعریف می‌کنند، بچه‌هایی که والدین آنها آزاد شده‌اند نیز از دوران قبل و بعد از آزادی والدینشان صحبت می‌کنند و بچه‌هایی که پدر و مادر زندانی دارند نیز از شرایط خود خواهند گفت.

خوشرو با اشاره به اینکه بچه‌ها 90 ثانیه فرصت دارند بخش کوتاهی از زندگی خود را تعریف کنند، گفت: چهره بچه‌ها نباید مشخص باشد و از پشت سر آنها فیلمبرداری خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه معاونت فرهنگی قوه قضائیه اعلام کرد: به مددکاران دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در کانون‌های اصلاح و تربیت دستورالعملی ارسال شده و آنها به کودکان برای شرکت در این جشنواره کمک می‌کنند.

وی افزود: آذر ماه اختتامیه این جشنواره برگزار و به بهترین‌ها جوایزی اهدا می‌شود. محتواهای تولید شده نیز در فضای عمومی جامعه پخش خواهدشد.

خوشرو در پایان گفت: طرح «خادم یاران حقوقی امام رضا (ع)» در حال ساماندهی بوده و به زودی عملیاتی می‌شود.  

انتهای پیام

captcha