افزایش ۱۳ درصدی حضور زائران رضوی در ایام پایانی ماه صفر
کد خبر: 3762533
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

افزایش ۱۳ درصدی حضور زائران رضوی در ایام پایانی ماه صفر

گروه فرهنگی - استاندار خراسان رضوی از افزایش ۱۳ درصدی حضور زائران حرم مطهر رضوی در ایام پایانی ماه صفر خبر داد.

افزایش ۱۳ درصدی حضور زائران در ایام پایانی ماه صفربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی علیرضا رشیدیان بیان کرد: با وجود همه مشکلات اقتصادی موجود در کشور افزایش تعداد زائران چشمگیر بوده‌ که شایسته تقدیر از ایمان و اعتقاد مردم این سرزمین است.
وی گفت: در ایام پایانی ماه صفر، ستاد خدمات سفر استان با حضور و همکاری آستان قدس رضوی و عضویت تمامی دستگاه‌ها شامل سازمان‌های دولتی، انتظامی، امنیتی، خدماتی و عمومی در ۱۲ کارگروه مشغول ساماندهی خدمات در حوزه‌های مختلف اعم از حمل و نقل در قامت تغذیه و... برای زائران بارگاه منور رضوی بودند.
رشیدیان افزود: با توجه به هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دستگاه‌های مختلف استان، در حوزه حمل و نقل خدمات مناسبی برای زائران ارائه شد که ساماندهی بیش از ۵ هزار اتوبوس برای بازگرداندن زائران در حوزه حمل و نقل جاده‌ای و اختصاص بیش از ۱۰۰ رام قطار برای بازگشت زائران به سراسر کشور و حدود ۱۸ رام قطار برای بازگشت در مسیرهای حومه‌ای از جمله اقدامات در حوزه حمل و نقل جاده‌ای بوده است.
استاندار خراسان رضوی گفت: طی این ایام مردم خراسان آزمون میزبانی را با سربلندی پشت سر گذراندند؛ به‌طوری که در بین راه، بیش از ۳۲۰ ایستگاه خدماتی و در درون شهر نیز بیش از ۵۰۰ ایستگاه برای خدمات صلواتی توسط مردم ایجاد شد و این خدمات مردمی در ۳۲ خدمت مختلف سازماندهی شد.
وی در خصوص اسکان زائران به ویژه زائران پیاده عنوان کرد: در بیش از ۴۰۰ مدرسه برای کاروان‌های پیاده و هیئات سواره‌ای که به مشهد آمده بودند، خدمات اسکان فراهم شده بود.
رشیدیان درباره خدمات فرهنگی نیز اظهار کرد: در حوزه ارائه خدمات فرهنگی نیز خدمات گسترده‌ای توسط آستان قدس رضوی، حوزه علمیه خراسان، سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان‌های مختلف فرهنگی ارائه شد که جای قدردانی دارد.
وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان نیز بیش از ۳۰۰ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس و نیز ۵ هلی‌کوپتر آماده خدمت‌رسانی بودند؛ همچنین بیش از ۶۷ بیمارستان در استان برای کنترل بهداشت و درمانزائران در حالت آماده‌باش بودند تا خدماتی را درخور زائرین حضرت رضا(ع) ارائه دهند.
رشیدیان همچنین از استقرار نیروهای انتظامی برای تامین امنیت زائران قدردانی کرد و گفت:خوشبختانه امسال با درایت نیروهای انتظامی و امنیتی شاهد تقلیل ۷۰ درصدی تلفات جاده ای بوده‌ایم.

انتهای پیام

captcha