ورود بیش از ۴۳۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه پایانی صفر
کد خبر: 3762540
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

ورود بیش از ۴۳۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه پایانی صفر

گروه فرهنگی - در دهه پایانی ماه ۴۳۵ و ۸۹۲ زائر پیاده در قالب ۴۸۹۰ کاروان از ۲۱ استان کشور به مشهد وارد شدند.

ورود بیش از 430 هزار زائر پیاده به مشهد در دهه پایانی صفر
به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی جمعیت خدمتگزارزائران پیاده امام‌رضا(ع) حسین رضایی گفت: در دهه پایانی ماه صفر از 21 استان کشور بیش از 430 هزار زائر در قالب 4890 کاروان با پای پیاده به حرم مطهر رضوی مشرف شدند که از این تعداد زائر 37% زن و مابقی مرد هستند که نسبت به سال قبل 8.5 درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: این زائران از محورهای نیشابور، تربت حیدریه ، فریمان ، سرخس ، کلات ، قوچان و 3 محور فرعی جاده قدیم قوچان ، سیدی ، و طرقبه و شاندیز به مشهد مشرف شدند.
رضایی گفت: در طول مسیر هزاران خدمتگزار در قالب 319 ایستگاه صلواتی کوچک و بزرگ از مشهد و 11 استان دیگر به زائران پیاده خدمات رفاهی ، درمانی و اسکان ارائه دادند.
سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام‌رضا(ع) ادامه داد: بزرگترین ایستگاه صلواتی در محور نیشابور ایستگاه‌های صلواتی جواد الائمه(ع) و رباط خاکستری و در محور قوچان مکتب آل محمد(ص)، الکترود رضا و شاهچراغ شیراز و در محور سرخس میقات الرضا(ع) بودند که علاوه بر خدمات ذکر شده با افزایش فضای خواب ، زائران بیشتری را اسکان دادند.
وی عنوان کرد: توسط واحد اسکان جمعیت 390 محل اسکان با ظرفیت 100 هزار نفر مهیا شد که از این ظرفیت 87855 زائری که پیش بینی اسکان نکرده بودند با مساعدت سازمان حج و زیارت ، آستان قدس، آموزش و پرورش، ستاد گام‌های عاشقی ،هیئت جواد الائمه (ع) و اقشار مردم و جمعیت خدمتگزار اسکان داده شدند و 2 روز پذیرائی رایگان داشتند.
رضایی گفت : در حوزه خدمات درمانی با ایجاد ستاد هماهنگی بهداشت و درمان زائران پیاده متشکل از همه خدمتگزاران درمانی کشور و جمعیت خدمتگزار به مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جاده ها و محل‌های اسکان و ایجاد 21 پایگاه سلامت در سه سطح خدمات درمانی رایگان ارائه نموده که بیش از 5 میلیارد ریال هزینه داروئی صرف شد.
سخنگوی جمعیت خدمتگزارزائران پیاده امام‌رضا(ع) درخصوص خدمات حوزه فرهنگی بیان کرد: با ایجاد قرارگاه فرهنگی به مدیریت آستان قدس رضوی ، هدایت فرهنگی کاروان‌ها ، اعزام مبلغ و مبلغه در محورها و محل های اسکان پوشش داده شده و محصولات فرهنگی به اقتضای سن زائر تهیه و به زائرین پیاده اهداء شد.
وی گفت : بیمه حوادث زائر از خدماتی بود که با یارانه توسط جمعیت خدمتگزاران برا ی آسودگی سفر زائران پیش بینی شده بود که هرمدیر کاروان با پرداخت 1300 تومان زائر را از مبداء تا مبداء بیمه کردند.
رضایی افزود : مسن ترین زائر پیاده خانم 87 ساله مادر شهید از کاروان خانواده شهدا و کوچکترین زائر نوزاد 6 ماهه از کاروان رضویان( بانوان ) فرهادگرد فریمان بود.
وی ادامه داد: کاروان حامیان ولایت و رهپویان حضرت مهدی (عج) دارالقرآن نیشابور با 3000 زائر خانم و کاروان دانشجویان با 1800 زائر و کاروان خانواده شهدا با بیش از 850 زائر از بزرگترین کاروان های مسیر بودند ضمن اینکه کوچکترین کاروان از مهریز یزد با 4 زائر و 2 نفر شتر که دورترین مسیر را هم همین کاروان طی کرده است.
سخنگوی جمعیت خدمتگزارزائران پیاده امام‌رضا(ع) ابراز کرد: جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) با سابقه 17 سال خدمت رسانی و ایجاد 22 واحد امسال بیش از 15هزار خدمه را برای خدمت رسانی در همه حوزه ها از اول محرم بسیج کرد تا زائران امام رضا(ع) به راحتی و سلامت مسیر زیارت پیاده را طی کنند.

انتهای پیام

captcha