«ذبح» و «توت» به جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه پیدا کردند
کد خبر: 3762542
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸

«ذبح» و «توت» به جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه پیدا کردند

گروه فرهنگی - فیلم کوتاه «ذبح» اولین همکاری و کارگردانی مشترک سامان حسین‌پور و آکو زندکریمی به تهیه‌کنندگی مشترک انجمن سینمای جوانان دفتر سنندج و حوزه هنری کردستان و «توت» به کارگردانی تیمور قادری تولید حوزه هنری استان کردستان به سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه پیدا کردند.

فیلم کوتاه «ذبح» و «توت» به سی وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران  راه پیدا کرد

به گزارش ایکنا از کردستان، فیلم‌های کوتاه «ذبح» و «توت» از تولیدات حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به بخش پایانی و رقابتی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که از 18 الی 22 آبان‌ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود راه پیدا کردند.
«ذبح» به کارگردانی آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور، «توت» به کارگردانی تیمور قادری در بخش فیلم‌های داستانی به رقابت با دیگر فیلم‌های راه یافته به بخش نهایی این جشنواره می‌پردازند.
در بخش ملی به انتخاب هیئت انتخاب جشنواره متشکل از رضا سبحانی، داریوش غریب‌زاده، زهره زمانی، بهمن دادفر، الهام حسین‌زاده ، مرتضی علی‌عباس میرزایی، پیمان نهان قدرتی، 108 فیلم از میان آثار ارسال شده در بخش داستانی مجوز حضور در بخش رقابتی را کسب کردند که در کنار فیلم‌های توت و ذبح ، سه فیلم دیگر از فیلمسازان کردستانی دیده می‌شود.
در بخش ملی که در چهار قسمت داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی برگزار می‌شود در مجموع 172 فیلم جهت کسب عناوین برتر توسط هیئت داوران متشکل از واروز کریم مسیحی، آیدا پناهنده، محمد آفریده، بهتانش صناعی‌ها، رامتین شهبازی، کاوه قهرمان، لقمان خالدی ضمن نمایش در پردیس ملت جهت کسب عناویتن برتر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
یادآور می‌شود، اختتامیه جشنواره و معرفی برگزیدگان 22 آبان‌ماه 97 در تالار همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha