فعالیت ۲۳۳ کتابخانه عمومی در فارس/ عضویت رایگان در ۲۴ آبان‌ماه
کد خبر: 3762565
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳

فعالیت ۲۳۳ کتابخانه عمومی در فارس/ عضویت رایگان در ۲۴ آبان‌ماه

گروه فرهنگی ـ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از فعالیت ۲۳۳ کتابخانه عمومی در این استان خبر داد و گفت: بیش از ۱۳۰ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضو هستند.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس، روح‌الله منوچهری، مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس در جمع نمازگزاران شیراز به ضرورت اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره كرد و گفت: افتخار داریم که در دین اسلام بزرگترین معجزه کتاب است و قرآن به عنوان معجزه ختم نبوت اعلام شده است. قرآنی که در اولین آیه‌های نزولش بر پیامبر(ص)، خداوند تبارک و تعالی امر به خواندن و امر به دانش و افزایش آگاهی داده است.
وی با یادآوری اینكه کار ما کتابداران نیز ترویج امر خواندن و تشویق مردم به دانایی است، گفت: در حال حاضر ۲۳۳ کتابخانه عمومی در استان فارس وجود دارد که بیش از ۱۳۰ هزار نفر در آن‌ها عضو هستند و از خدمات کتابخانه‌های عمومی که برای همه اقشار فراهم شده و محدودیتی ندارد، استفاده می‌کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در ادامه به هفته کتاب اشاره کرد و گفت: از سال 1362، روز 24 آبان‌ماه به مناسبت درگذشت علامه سید محمدحسین طباطبایی در تقویم رسمی کشور، روز بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» نامگذاری شده است و هر ساله برنامه‌های متنوعی برای بزرگداشت این روز برگزار می‌شود؛ این برنامه‌ها امسال با قوت و هم‌افزایی بیشتری پیگیری شده است و دستگاه‌های فرهنگی استان هم‌صدا و هماهنگ برای گرامیداشت این روز برنامه‌ریزی کرده‌اند.
منوچهری در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته کتاب در کتابخانه های عمومی پرداخت و با بیان اینکه برنامه‌های مجموعه کتابخانه‌های عمومی از 19 آبان تا 3 آذر برگزار می‌شود، گفت: در این مدت زمانی، ۱۸۳۲ ویژه برنامه خرد و کلان برگزار می‌شود، پس از آن نیز مجموعه کتابخانه‌ها در نمایشگاه کتاب فارس به ترویج کتابخوانی می‌پردازند.
وی از افتتاح سه کتابخانه عمومی در این هفته خبر داد و گفت: در هفته کتاب کتابخانه‌های عمومی «ام الخیر» شهر اوز، «خرد» در روستای جلیان و «خیام» در شهر دبیران افتتاح و پروژه کتابخانه عمومی شهر نوبندگان فسا نیز کلنگ‌زنی می‌شود؛ این در حالی است که دو باب از این کتابخانه ها خیرساز است.
منوچهری از عموم مردم برای همراهی در برنامه‌های روز 24 آبان ماه دعوت کرد و گفت: روز پنج‌شنبه، 24 آبان عضویت در تمامی کتابخانه‌های عمومی فارس رایگان است. در کنار این، دو طرح «اهدای خون، اهدای زندگی و اهدای کتاب، اهدای دانایی» و « همایش پیاده‌روی مردمی به همراه فرش قرمز کتابخوانی» نیز در شیراز برگزار می شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: روز شنبه، 19 آبان با حضور آیت‌الله دژکام از هفت کتاب آیت‌الله احمد بهشتی در فسا رونمایی می‌شود. افزون براین نشست‌های متعدد کتابخوانی و نقد و بررسی و رونمایی کتاب نیز در این ایام در کتابخانه‌های عمومی فارس اجرا می‌شود.
وی با تصریح اینکه برنامه‌های امسال با تأکید بر تمرکززدایی، در جای جای استان برپا می‌شود، نشست‌های کتابخوان صلح، بند و پاکبان، رونمایی از طرح ماندگاران با هدف تجلیل از اهدای مجموعه‌های شخصی به کتابخانه‌های عمومی، برگزاری همایش «کتاب، دانش‌آموز، معلم» به منظور نزدیک تر کردن دانش‌آموزان به کتاب، اجرای مسابقه کتابخوانی آنلاین تا 15 آذرماه با همکاری کتابخانه تخصصی آستان شاهچراغ(ع)، و قدردانی از فعالان کتابخوانی و کتابداران برتر استان در آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را برنامه‌های دیگر پیش بینی شده هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی برشمرد.
منوچهری در پایان از تمامی مردم استان درخواست کرد که به مناسبت هفته کتاب به نزدیک‌ترین کتابخانه محل زندگی خود سر بزنند و خواسته‌های خود را مطالبه کنند.
انتهای پیام

captcha