رونمایی از «سینما نقالی» همزمان با هفته كتاب در شیراز
کد خبر: 3762583
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

رونمایی از «سینما نقالی» همزمان با هفته كتاب در شیراز

گروه فرهنگی ـ مدیر مجموعه فرهنگی ـ سینمایی هنر شهر آفتاب شیراز از رونمایی سینما نقالی همزمان با هفته كتاب خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، محسن خباز، مدیر مجموعه فرهنگی ـ سینمایی هنر شهر آفتاب شیراز امروز، 19 آبان‌ماه گفت: با توجه به قرار داشتن در ایام هفته کتاب، بزرگترین سینما نقالی مدرن کشور نیز طی آیینی در شیراز رونمایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه سینما نقالی روز دوشنبه، 21 آبان‌ماه در مجموعه فرهنگی سینمایی هنر شهر آفتاب شیراز اجرا می‌شود، گفت: این برنامه با آیین نقالی ٦ کتاب همراه خواهد بود.
خباز اضافه کرد: با حضور علی‌رضا امتیاز کتابی با عنوان «ارائه ذهن کامل نو» با پرداختن به گذر از عصر اطلاعاتی به عصر مفهومی اثری از «دانیل پنیک» و ترجمه رضا امیر رحیمی، نقالی سینمایی خواهد شد.
وی ادامه داد: کاوه بهبهانی نیز نقالی کتاب «ذهن و همه چیز» با طرح واژه‌هایی برای زیستن، به نویسندگی مقصود فراست‌خواه، و رضا مصطفایی نیز نقالی کتاب «کفش باز» خاطرات بنیانگذار نایک از «فیل نایت» به ترجمه شورش بشیری، را در برنامه دارند.
مدیر مجموعه فرهنگی سینمایی هنر شهر آفتاب شیراز در ادامه سخنان خود گفت: همچنین بزرگترین اوریگامی کشور روز به مناسبت روز جهانی اوریگامی، در شیراز ساخته و نصب می‌شود.
وی افزود: برنامه ساخت و نصب اوریگامی روز 20 مهرماه و در محل لابی مجموعه فرهنگی سینمایی هنر شهر آفتاب شیراز اجرا می‌شود.
یادآور می‌شود، اوریگامی، واژه‌ای ژاپنی، به معنای «کاغذ و تا» است؛ اوریگامی هنر کاردستی محبوب ژاپنی‌ها محسوب می‌شود اما سال‌هاست مردم دیگر کشورها نیز به این هنر سهل و ممتنع و زیبا، گرایش پیدا کرده‌اند.
انتهای پیام

captcha