جمع‌آوری بیش از ۸۰ درصد آثار شهدا در قزوین
کد خبر: 3762617
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

جمع‌آوری بیش از ۸۰ درصد آثار شهدا در قزوین

گروه سیاست و اقتصاد ـ فرمانده سپاه صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین با اشاره به برنامه‌های کنگره شهدا در استان گفت: این کنگره طی ۵ اجلاسیه از ۲۰ تا ۲۴ آبان‌ماه با محوریت کنگره ملی ۳ هزار شهید استان قزوین برگزار خواهد شد و ‌تاکنون بیش از ۸۰ درصد آثار خانواده شهدا جمع‌آوری‌ شده است و تعدادی از شهدا هم که باقی‌ مانده‌اند خانواده آن‌ها در استان نیستند.

جمع آوری بیش از 80 درصد آثار شهدا/کنگره شهدا آغازی برای ارج نهادن به مقام شهداست

به گزارش ایکنا از قزوین، نشست خبری فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الأمر(عج) استان و دبیرکل کنگره ملی ۳ هزار شهید استان قزوین با اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات نمایشگاه بین‌المللی قزوین برگزار شد‌.
سردار محمد شاهرخی در این نشست بابیان اینکه ملت ما قدردان شهدای خود هستند، اظهار کرد: احیای نام شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت حداقل وظیفه‌ای است که می‌توان برای قدردانی از شهدا موردتوجه قرار داد تا دعای خیر شهدا نصیب همه شود.
وی افزود: تمسک به سیره و راه شهدا فلسفه برگزاری کنگره ملی شهدا در استان است لذا هر کس که نگاه ملی و دینی دارد به‌طورقطع بر برگزاری آن اعتقاد دارد.
شاهرخی بیان کرد: نظیر چنین حرکت‌هایی در کشورهای دیگر هم برای بزرگداشت بزرگان و کشته‌شدگان جنگ‌های خود انجام می‌شود و برگزاری آن امر تازه‌ای نیست.
این مسئول با اشاره به برنامه‌های کنگره شهدا در استان تصریح کرد: این کنگره طی ۵ اجلاسیه از بیستم تا بیست‌وچهارم آبان ماه با محوریت کنگره ملی ۳ هزار شهید استان قزوین برگزار خواهد شد که بی‌شک این برنامه آغازی نمادین برای ارج نهادن به ایثار آن‌هایی که همه ما مدیون آن‌ها هستیم، خواهد بود.
دبیرکل کنگره ملی ۳ هزار شهید استان قزوین ادامه داد: نخستین اجلاسیه مربوط به فرهنگیان خواهد بود و بعدازآن اجلاسیه دانش آموزان، زنان و دانشجویان و در روز بیست‌وچهارم آبان نیز به‌صورت عمومی کنگره ۳ هزار شهید استان در خدمت تمامی خانواده شهدا خواهد بود.
وی یادآور شد: ‌در هفته گذشته توفیق زیارت مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای نصیب تعدادی از اعضای ستاد کنگره قرار گرفت و ایشان در این دیدار ضمن تأکید بر ثبت آثار شهدا عنوان کردند اجازه ندهید این فرهنگ فراموش شود.
این مسئول اضافه کرد: معظم له در این دیدار از شهدای شاخص استان و نقش استان قزوین در دوران دفاع مقدس تقدیر و تجلیل کردند.
شاهرخی با اشاره به اقدامات صورت گرفته با محوریت کنگره شهدا تا به امروز عنوان کرد: تولید ۵ مستند مناسب با محوریت شهدا در شبکه ملی و استانی، چاپ ده‌ها عنوان کتاب و مقاله و داستان، تعریف ۱۱۴ پروژه در بازخوانی نقش و جایگاه اقشار مختلف مردم در دوران دفاع مقدس ازجمله فعالیت‌های صورت گرفته است.
وی افزود: برای غنای این برنامه‌ها از سخنران‌های مطرح کشوری دعوت‌شده است که برای شروع از سردار صفوی و دکتر صالحی دعوت‌شده تا فردا در اجلاسیه فرهنگیان حضورداشته باشند.
فرمانده سپاه حضرت صاحب الأمر(عج) استان قزوین بیان کرد: توانمندی‌های مختلف کشور در طول ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به‌ویژه توانمندی‌های حوزه انرژی هسته‌ای در حاشیه این کنگره در نمایشگاه بین‌المللی قزوین به نمایش درخواهد آمد.
وی با تأکید بر اینکه این اجلاسیه، یک شروع است تا آثار دوران دفاع مقدس و شهدا ثبت و ضبط شود، گفت: بازخوانی دوران دفاع مقدس، احیای نام و خاطره شهدا و ایجاد انسجام در بین اقشار مختلف و مسئولان که بادل و جان در راستای برگزاری هر چه‌بهتر کنگره ازجمله دست‌آوردهای این رویداد مهم است.
شاهرخی اعلام کرد: تاکنون بیش از ۸۰ درصد آثار خانواده شهدا جمع‌آوری‌ شده است و تعدادی از شهدا هم که باقی‌ مانده‌اند خانواده آن‌ها در استان نیستند.
فرمانده سپاه حضرت صاحب الأمر(عج) استان قزوین یادآور شد: به اذعان کارشناسان کشوری آنچه در استان قزوین در راستای کنگره انجام‌شده بسیار خوب و ‌مناسب بوده و در کشور جزو استان‌های برتر است.
دبیر کل کنگره ملی ۳ هزار شهید استان قزوین در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا مبنی بر فعالیت های صورت گرفته برای اطلاع رسانی عمومی در سطح استان عنوان کرد:  برای اطلاع رسانی عمومی بسیج لازمصورت گرفته و جلسات متعددی نیز از سوی مسئولان ذی ربط برای اطلاع عموم در استان از برگزاری کنگره انجام شده است.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: دفاع مقدس مربوط به همه است و در همه استان ها نیز شاهد ایثار شهدا هستیم لذا تجلیل از آنها نیز وظیفه همه ماست و همه باید برای هر چه بهتر برگزار شدن آن تلاش کنند.
انتهای پیام

captcha